شستشوی خانه خدا با گلاب ناب ایرانی

صبح امروز مسجدالحرام میزبان صدها هزار نفر از مسلمانان و شیعیان جهان بود که پس از مدتها انتظار، شاهد باز شدن در کعبه بودند.

فارس: همزمان با نخستین روز ماه شعبان، خانه خدا با گلاب ناب ایرانی و آب زمزم شستشو داده شد.

صبح امروز مسجدالحرام میزبان صدها هزار نفر از مسلمانان و شیعیان جهان بود که پس از مدتها انتظار، شاهد باز شدن در کعبه بودند.
 
در این مراسم باشکوه و معنوی که هر ساله برگزار می شود، خانه خدا با بیش از هشتاد لیتر گلاب ناب ایرانی و آب زمزم ، پس از نماز صبح شستشو داده می شود.
 
همچنین حجرالاسود نیز با پارچه ای سفید و با ترکیبی از گلاب و آب زمزم شستشو و معطر شد.
 
در مراسم امروز علاوه بر حضور رئیس جدید سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، خالد الفیصل رئیس کمیته مرکزی حج عربستان و امیر مکه، شیخ عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور حرمین شریفین و محمد الخزیم معاون وی به همراه برخی نمایندگان کشورهای اسلامی حضور داشتند که وارد خانه خدا شدند و در این مراسم معنوی شرکت کردند.
 
یادآور می شود بیش از۸۰ لیتر گلاب مورد نیاز برای شستشوی خانه خدا هفته گذشته از ایران وارد مکه مکرمه شد.
 
گفتنی است گلکاران شهر قمصر همه ساله به هنگام گلچینی و گلابگیری، گلاب ویژه شسشتوی خانه خدا را با اسانس بیش از ۴۰ درصد در آیینی ویژه تهیه می کنند.
 
شستشوی خانه خدا در مراسم و مراحل ویژه ای انجام می شود و دیوارهای خانه خدا با ظروفی از آب زمزم مخلوط با گلاب کاشان با پارچه های سفید شسته می شوند.
 
همچنین زمین خانه خدا که با سنگ مرمر مفروش است، با پارچه‌های سفید معطر با بهترین عطرها، گلاب کاشان، عود و مشک شسته و خشک می شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.