ششمین عرضه بزرگ دنیا، مهمان مالزی

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۴:۵۹:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مالزی، گوی عرضه اولیه را از دست هنگ کنگ ربود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت کشاورزی و هلدینگ Felda که قرار است در بورس مالزی عرضه اولیه انجام دهد، ششمین شرکت بزرگ دنیا پس از فیس بوک است که مایل به تبدیل شدن به سهامی عام است.
 بر اساس این گزارش، این شرکت که بزرگترین شرکت زراعتی و هلدینگ(سهامی خاص) در مالزی است، فردا سهام خود به ارزش ۳٫۲ بیلیون دلار را در بورس کوآلالامپور مالزی عرضه می کند.
عمده فعالیت این شرکت، تولید محصولات کشاورزی به خصوص روغن درخت نخل است.
این عرضه اولیه، بزگترین عرضه اولیه پس از فیس بوک در سال جاری خواهد بود و سود ۵ بیلیون دلاری را عاید اقتصاد جنوب آسیا می کند.
این در حالی است که، با اوضاع نا به سامان بازارهای جهانی، عرضه اولیه سهام این شرکت می تواند نقطه عطفی برای تقویت بازار آسیا باشد.
سابق بر این، تنها هنگ کنگ سردمدار عرضه اولیه بازار آسیا بود، در حالی که مالزی به عنوان پررونق ترین بازار سرمایه اسلامی و یکی از قدرتمندترین اقتصاد های آسیا، این بار توانست گوی سبقت را از این کشور برباید.
وینت میشارا، مدیر بازارهای سرمایه آسیایی در موسسه جی پی مورگان در این خصوص اظهار داشت: بازار جنوب آسیا بسیار شفاف و مورد علاقه سرمایه گذاران است و قدرت اقتصادی این منطقه سرمایه گذاران را جذب می کند.
عرضه اولیه این شرکت در واقع بزرگترین عرضه اولیه مالزی پس از سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود.
کارشناسان بر این باورند عرضه اولیه سهام این شرکت موجب رونق در بازار صادرات روغن نخل در این کشورخواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۶۵۹۱۷۰۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.