ششمین جشن کانون برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما برگزار شد

ششمین جشن کانون برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با همکاری فرهنگسرای رسانه جمعه شب برگزار شد .

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری هنر، در ابتدای این مراسم آناهید آباد ضمن خیرمقدم به حاضران از فرشته طائرپور دعوت کرد تا برای تقدیر از هادی مقدم دوست کارگردان فیلم سر به مهر روی صحنه برود.

مقدم دوست پس از دریافت جایزه اش خطاب به حاضران گفت: ممنون که من را قابل تقدیر دانستید و انجمن با معرفت دستیاران کارگردان سینمای ایران باز هم هوای هم صنفی هایش را داشت و من بسیار خوشحالم که این فیلم را ساخته‌ام.

سپس طائرپور نیز در جملاتی اظهار داشت: نسل تازهی که وارد سینمای ایران می گردد از درست ترین راه ممکن به این عرصه ورود پیدا می کند آن هم درست در زمانی که سینما سخت ترین دوران خود را پشت سر می گذارد من امیدوارم که این نسل نیروی موفقی باشد.

سپس آناهید آباد روی صحنه رفت و گفت: آقای کیومرث پوراحمد که هم اکنون برای سفر به مشهد رفته اند و نتوانسته‌اند در این مجلس حاضر شوند پیامی را به این جشن صادر کرده اند که من از آقای رایگان دعوت می‌کنم تا این پیام را بخوانند.

در ادامه این مراسم مسعود میمی عضو شورای مرکزی دستیاران کارگردان سینمای ایران روی صحنه رفت و گفت:

بدنه سینما امروز درگیر بیکاری است و این در حالی است که بودجه های میلیاردی صرف تولید فیلم های به اصطلاح فاخر می گردد که با بودجه آن ها می گردد یکصد فیلم ساخت و صدها نفر را به محیط کار بازگرداند.

وی سپس از رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران دعوت کرد تا برای اهدای جایزه به دانش اقباشاوی کارگردان فیلم تاج محل روی صحنه برود.

در ادامه این مراسم اقباشاوی کارگردان این فیلم روی صحنه رفت و جوایز خود را از صدرعاملی دریافت کرد. سحر صباغ سرشت دیگر عضو شورای مرکزی انجمن دستیاران کارگردان سینمای ایران در ادامه این مراسم روی صحنه رفت و از سید غلامرضا موسوی دعوت کرد تا برای اهدای جایزه به تهیه کننده و کارگردان فیلم او خوب سنگ می زند روی صحنه برود.

موسوی ضمن خوشامدگویی به حضار در جملاتی اظهار داشت: با توجه به این که طی ماه های اخیر سعی شده بود تا ما نتوانیم دور هم جمع بشویم باید از این جمع استقبال می کردیم و من بسیار از کانون دستیاران کارگردان سینمای ایران تشکر می کنم که به بهانه تقدیر از همکاران شان که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اولین فیلم هایشان به نمایش درآمده بود سبب شدند تا دوستان در صنوف های مختلف سینمایی زیر یک سقف یکدیگر را ببینند و در این روزها خبرهای خوبی نیز به گوش می رسد و ما بزودی شاهد بازگشایی خانه سینما خواهیم بود.

در ادامه این مراسم تهیه کننده و کارگردان این فیلم روی صحنه رفتند و جوایز خود را از دستان موسوی گرفتند.

سید هادی محقق در جملاتی گفت: من سال ها قبل وقتی عضو خانه سینمای ایران می شدم احساس کردم که صاحب خانه شده ام و حالا که شنیدم قرار است خانه سینما دوباره باز شود این را به جرات می گویم که اگر برای سال ۹۲ یک آرزو داشته باشم آن بازگشایی خانه سینما است.

بنا بر این گزارش در ادامه این مراسم مریم هژیروند دیگر عضو این کانون روی صحنه رفت و گفت: ما همیشه این جشن را در خانه خودمان می گرفتیم و در این مقطع که فشارهای خارجی به سینمای ایران بسیار شده است بسیار نگران این هستیم که داخل سینما نیز به جان هم بیفتند. اما ما باید با یکدیگر اتحاد داشته باشیم چرا که از خارج به این جمع با حسرت نگاه می گردد و ما باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم.

وی سپس از مازیار میری دعوت کرد تا برای تقدیر از عوامل فیلم خسته نباشید روی صحنه برود. پس از حضور میری بر روی صحنه از رضا میرکریمی (تهیه کننده) و افشین هاشمی و محسن قرایی (کارگردانان) دعوت شد تا روی صحنه بروند.

میرکریمی ضمن حضور روی صحنه در جملاتی گفت: در مورد تولید این فیلم ها باید بگویم که برای من تجربه خوبی بود و بچه ها بسیار لیاقت داشتند و درست هم انتخاب شده بودند و من به آن ها تبریک می گویم و افتخار می کنم.

هاشمی نیز در جملاتی گفت: اینجا اولین جایی است که من را کارگردان فیلم حساب کرده اند و من از آقای میرکریمی که دو بار به من فرصت حضور دادند بسیار تشکر می کنم که اولین بار آن برای بازی در فیلم بسیار دور بسیار نزدیک بود و فرصت بعدی کارگردانی فیلم خسته نباشید.

در ادامه این مراسم احمدرضا درویش برای اهدای جایزه به عوامل فیلم دهلیز روی صحنه رفت و در جملاتی گفت:

دوستان کانون دستیاران امشب به من کلک بزرگی زدند و بین من و آقای صدرعاملی پارتی بازی کردند و آن هم این بود که ایشان جایزه دانش اقباشاوی را دادند. دانش اقباشاوی عزیز را بنده بیش از ۱۸ سال است که می‌شناسم و ایشان از دوستان صمیمی من می باشند و من متنی را آماده کرده بودم تا هنگام اهدای جایزه به ایشان بخوانم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان یکی از کارگردانان سینمای ایران که طی ماه های قبل مرتباً برای محکومیت هم صنفی هایش بیانیه صادر کرده است گفت: بعضی فقط در سینمای ایران نفرت پراکنی می کنند و به اهالی سینما تهمت های بسیار و نامسلمانی زده اند.

سپس از محمدمهدی عسگرپور نیز دعوت شد تا برای اهدای جایزه به بهروز شعیبی و رضوی تهیه کننده فیلم دهلیز روی صحنه بروند.

در ادامه این نشست آناهید آباد روی صحنه رفت و در جملاتی گفت: من از بنیاد سینمایی فارابی و آقایان میرعلایی و نجاریان تشکر می کنم که به ما کمک کردند تا هدایای این دوستان را بدهیم من از آقای توحیدی دعوت می کنم برای تشکر از آقای ربانی روی صحنه بیایند.

در این جشن جمعی از هنرمندان سینمای ایران از جمله: فرشته طائر پور، مرضیه برومند، هانیه توسلی، رابعه اسکویی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، علیرضا داوود نژاد، رسول صدرعاملی، سید غلامرضا موسوی، سید جمال ساداتیان، رضا عطاران، سامان مقدم، احمدرضا درویش، مازیار میری، محمدمهدی عسگرپور، کیوان کثیریان، فرهاد توحیدی، جابر قاسمعلی، سیمون سیمونیان، سعدی افشار، پوپک مظفری، افشین هاشمی، رضا میرکریمی و غیره حضور داشتند.

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.