شعر صائب حامل حکمتی ویژه است

۱۸فروردین۱۳،

وزیر ارشاد در نشست ستاد برگزاری همایش صائب تبریزی:

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نشست هماهنگی همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید محمد حسینی در این نشست با بیان اینکه شعر صائب حامل حکمتی ویژه است اظهار داشت : صائب به دیده‏ای حکیمانه در پدیده‏های گوناگون هستی می نگریست و این امر در اشعارش به خوبی هویداست. 
وی با تاکید بر اهمیت موضوع شعر اخلاقی و اندیشه های صائب تبریزی بر برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش و گردآمدن شاعران کشور در محفلی بزرگ و شایسته تاکید کرد. 
حسینی اشعار صائب را بسیار پرمغز و غنی ذکر کرد و اظهار داشت : آموزه های دینی فراوانی در شعر صائب می توان یافت که برای بسیاری ناشناخته است.
 وزیر ارشاد برپائی همایش صائب تبریزی را زمینه ساز آشنائی بیشتر نسل جوان با این شاعر بزرگ عهد صفوی دانست.
 خطاطی وخوشنویسی با موضوع  اشعار صائب، دعوت از بزرگان و اهالی شعر و ادب برای مشارکت در همایش، تشویق و ترغیب جوانان برای حضور موثر ، بهره گیری از نظرات و نقطه نظات اساتید فن و صائب شناسان، اطلاع رسانی گسترده و پوشش رسانه ای وسیع در بین اقشار مختلف ، دعوت از شاعران و صاحبنظران از جمله محورهائی بود که وزیر ارشاد بر آن تاکید کرد. 
در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین جواد محمد زمانی دبیر  همایش به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت. 
وی برگزاری همایش صائب تبریزی را بستر مناسبی برای تولید و سرایش اشعار اخلاقی دانست.
 دبیر همایش ترجمه بعضی از اشعار صائب به زبان های دیگر ، دعوت از جامعه موسیقی کشور برای تولید آثار با موضوع این شاعر بزرگ ، دریافت مقالات و ارزیابی آن از محورهائی بود که بر آن تاکید کرد. 
در این نشست طراوت پور، رئیس دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد ، حمیدرضا برقعی ، رضا حمیدی مشاور وزیر،مجید صحاف رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و بعضی دیگر از دست اندرکاران همایش نیز حضور داشتند. 
همایش صائب تبریزی با توجه به اهمیت موضوع شعر اخلاقی و اندیشه های صائب تبریزی از سوی موسسه فرهنگ سازان مشعر با همکاری دفتر شعر و ادب و مرکز روابط عمومی وزارت متبوع خردادماه سال جاری برگزار می گردد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.