شماره ملی در انتخابات الزامی شد

۲۲خردادماه،

دبیر اجرایی ستاد انتخابات استان تهران گفت: اینکه امکان دارد کارت ملی در دسترس تمام اشخاص نباشد بنابراین آگاهی از شماره کارت ملی و اصل شناسنامه در شعب اخذ رأی الزامی است و کفایت می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، علی‌اکبر پور احمد نژاد دربارهٔ انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و ریاست جمهوری اظهارداشت: با توجه به همزمانی انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری، بنابراین فردی نمی‌تواند در یک شعبه برای ریاست جمهوری رأی دهد و در شعبه و یا شهرستان دیگر برای شورای شهر رأی دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کد ملی در شعب اخذ رأی ثبت می‌شود و امکان ندارد در شعبات دیگر تکرار می‌شود باید در همان روز نسبت به رأی دادن ریاست جمهوری و شورای شهر اقدام کند.

پوراحمدنژاد با اشاره به اینکه، کارت ملی برای اخذ رأی اجباری‌نیست گفت: با توجه به اینکه امکان دارد کارت ملی در دسترس تمام اشخاص نباشد بنابراین آگاهی از شماره کارت ملی و اصل شناسنامه در شعب اخذ رأی الزامی است و کفایت می‌کند.

دبیر اجرایی ستاد انتخابات استان تهران بیان داشت: اشخاصی که در ۱۳۷۴٫۳٫۲۴  متولد شدند و قبل از آن می‌توانند در هر دوره انتخابات شرکت کنند.

پوراحمد‌نژاد تأکید کرد: باید در تعرفه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری قطعا یک نام درج شود و در صورتی که دو نام مختلف در برگه انتخابات ریاست جمهوری درج شود، آن رأی براساس قانون باطل محسوب می‌شود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.