شمقدری دقایقی پیش آب پاک را ریخت: خانه سینمای سابق از لحاظ قانونی تعطیل دایمی است

تاریخ انتشار یافتن در ممتازنیوز: ۱۲ تیرماه

سه شنبه, ۲۵ تیر ساعت ۱۱:۳۵ کافه سینما

کافه سینما- جواد شمقدری در نشست خبری خود که دقایقی پیش برگزار شد، دربارهٔ ماجراهای مربوط به خانه سینما گفت:

– ریشه اختلافات مطرح شده در خانه سینما، اختلاف بین دو گروه سینمایی است. این اختلاف‌ها برای الان نیست و ریشه در سال‌های ۶۸، ۷۲ دارد و همچنین در اوایل مدیریت آقای جعفری نیز بوده است.

– من با خود رئیس جمهور و رئیس دفترشان ارتباط مستقیم دارم و اگر نکته‌ای در این خصوص باشد به من منتقل می‌کنند. اینکه آقای شیخان نظری را دربارهٔ خانه سینما هم مطرح کرده‌اند، مربوط به خود وی بوده و نه رئیس جمهور. اگر نکته‌ای باشد از طرف خود رئس جمهور یا رئیس دفترشان مرا مطلع می‌کنند.

– من تمام مراحلی که به عنوان مجری قانون طی کرده و در چارچوب بوده، به رئیس جمهور گزارش کرده‌ام. اما دوستان قبلی خانه سینما همکاری و همراهی لازم را که در حضور رئیس جمهور تعهد داده بودند، نداشتند.

– به شخصه در مرحله ااعلام آمادگی میکنم که هرکاری که در تسهیل سازی اختلافات انجام شده بشود را انجام میدهم و حتی اگر لازم باشد نظر وزیر ارشاد و دفتر ریاست جمهوری را بکار گیرم تا طرفین دو طیف سینمایی بنشینند وبه نتیجه درستی برسند.

– راجع به اجرای مراحل تازه خانه سینما، با آقایان توحیدی و مختاری جلسه داشتیم اما آنها اعلام کردند که ما مجمع عمومی خانه سینما را براساس اسانامه قبلی پیش از اصلاح، انجام می‌دهیم و این برخلاف تعهداتشان در جلوی رئیس جمهور بود. من در ۱۷ تیر هم نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم و به گزارش دادم که به تواقتشان عمل نمی‌کنند.

– ‘خانه سینمای سابق’ از نظر قانون تا الان، منحل وتعطیل دائمی است. ۲۹صنفی که ثبت قانونی نکردند، هیچ جایگاهی ندارند. دوستان جلوی رئیس جمهور تعهد ۸بندی دادند اما عمل نکردند. با رئیس جمهور ارتباط مستقیم دارم و همه مراحل را گزارش کرده‌ام.

جواد شمقدری همچنین گفت:

– تقاضای ما این است که ۱۸ صنف باقی مانده خانه سینما مراحل قانونی شدن را طی کنند و به اصناف تازه بپیوندند. در غیر این صورت جایگاهی نخواهند داشت.

– من تا یک ماه دیگر بیشتر اینجا نیستم و مجری قانون نیز شخص دیگری خاوهد بود. تمام تلاشم این بوده که قانون را اجرا کنم. من هم نباشم این مشکلات ممکن است حل نشود.

منبع: نسیم

کافه‌سینما-سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.