شناخت و علاقه عوامل مهم ازدواج/جبر نتایخ خطرناکی دارد

روانشناس بالینی در گفت‌و‌گو با برنا

صداقت: مهم‌ترین اصل در ازدواج شناخت است که ازدواج‌های خویشاوندی، در بسیاری از موارد که بخش قابل توجهی از آن برقرار است.

فرزانه صداقت، روانشناس بالینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا با تاکید بر این نکته که در امر ازدواج، اولین عامل مهم علاقه و دومین عامل شناخت است، اظهار داشت:  اگر علاقه بین دو  نفر وجود داشته باشد، داشتن رابطه خویشاوندی یک عامل مثبت است.

وی در ادامه افزود: همانطور که گفته شد شناخت عامل مهمی است ولی موفقیت در نوع ازدواج ها مشروط بر این است که علاقه هم در بین باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه عده ای دلیل مخالفت خود را با ازدواج های فامیلی مخالفت می کنند، افزود: برخی به دلیل مشکلات و بیماری هایی که ممکن است در نتیجه ازدواج فامیلی ایجاد شود، با این امر مخالفت می کنند ولی امروزه با مشاوره ژنتیک می توان از  بسیاری از مسایل پیش گیری به عمل آورد و از بیماری هایی که ممکن است به وجود آید جلوگیری کرد.

صداقت در ادامه گفت: مهم‌ترین اصل در ازدواج شناخت است که ازدواج‌های خویشاوندی، در بسیاری از موارد که بخش قابل توجهی از آن برقرار است.

این روانشناس بالینی در ادامه با اشاره به این که با وجود شرایط فوق ازدواج خویشاوندی مورد تایید است، تاکید کرد: به طور کلی در ازدواج ایجاد شرایط جبر از طرف والدین نادرست و غیر انسانی است و عواقب ایجاد بسیار خطرناکی در بر خواهد داشت. والدین باید توجه داشته باشند که در صورت نخواستن و عدم علاقه بین افراد، حتی اگر در آینده تمایلی بین آن‌ها ایجاد شود هیچگاه ذهنیت افراد تغییر نمی‌کند تاثیرات منفی ناشی از تحمیل جبران ناپذیر است.

بصداقت در ادامه تصریح کرد: بشر مختار است و خداوند انسان را اختیاردار آفریده بنابراین با اجبار مخالف است.

وی همچنین در پایان خطاب به والدین اظهار داشت: حتی اگر والدین صلاح به ازدواجی دارند چه فامیلی یا غیر فامیلی به صورت پیشنهاد به فرد بدهند و او را در تصمیم گیری دخیل بدانند و این نکته را در نظر داشته باشند که فرد در هر سنی که قرار داشته باشد آگاهی و دانش را دارد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.