شناسایی کافی‌نت متخلف در سنندج

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

13-323.jpg

رییس پلیس فتای استان نمودستان از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که اقدام به انتشار یافتن فیلم‌های غیراخلاقی در کافی‌نت نموده بود، خبرداد.

به گزارش تفسیری سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگرد شاکری در این باره گفت: درپی شکایت فردی مبنی بربرداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان نمودستان ادامه داد: ابتدا در خصوص صحت و سقم ادعای شاکی تحقیقات لازم انجام سپس پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در بررسی‌ها مشخص شد که کلیه برداشت‌ها از کافی‌نتی واقع در سنندج صورت گرفته است که بنابر اظهارات شاکی، چندی پیش از طریق این مرکز خدماتی تعدادی عملیات بانکی انجام داده است.

وی افزود: تحقیقات بیشتر نشان داد که این کافی‌نت با انجام برداشت‌های ناچیز و کم از حساب اشخاص که عدم پیگیری آنها را به دنبال دارد اقدام به عمل مجرمانه نموده است که نهایتاً متهم اصلی پرونده که متصدی کافی‌نت بود، دستگیر شد.

شاکری گفت: در بازرسی از این کافی‌نت که فاقد دوربین مداربسته بود و برای دسترسی کاربران به پایگاه اینترنتی‌های غیرمجاز از فیلترشکن استفاده شده بود یک دستگاه کیس حاوی فیلم‌های مستهجن کشف و ضبط شد.

یه گفته وی متهم پس از دستگیری منکر قضیه بود که پس از رویت دلایل و قراین موجود به جرم خود معترف شد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان به متخلفان در فضای مجازی اخطارداد: هرگونه برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص و سرقت اطلاعات بانکی دیگران جرم تلقی شده و با خاطیان برخورد می‌شود، بنابراین هموطنان هشیار باشند به هیچ عنوان رمز خود را در اختیار دیگران قرار نداده و در صورتی که این اطلاعات در اختیار دیگران قرار گرفت سریعاً نسبت به تغییرات آن اقدام نمایید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.