شنا و پیاده روی مناسب ترین ورزش برای دیابتی ها

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۲:۴۰:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش های آبی از جمله ورزش هایی است که برای افراد دیابتی توصیه می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، متخصص پزشکی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ قند خون افراد دیابتی در هنگام ورزش باید بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ باشد و قند خون کنترل نشده بالای ۲۵۰  از موارد ممنوعیت نسبی انجام ورزش است.
دکتر زهرا مدنی افزود: بیماران دیابتی قبل از شروع ورزش حتما با پزشک متخصص مشورت کنند و توصیه می شود بیماران مبتلا به دیابت تیپ یک و تیپ دو ۳ تا ۷ روز در هفته برای انجام ورزش اقدام کنند.
وی درباره شدت ورزش افراد مبتلا به دیابت، گفت: بهتر است این افراد به طور متوسط یعنی در حدی که صحبت کردن عادی تا حدودی مشکل باشد و بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه در هر جلسه یا مجموعا ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند.
متخصص پزشکی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس برای حرکات کششی در بیماران مبتلا به دیابت توصیه کرد: دیابتی ها می توانند ۲ تا ۳ روز در هفته و بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برای هر کشش وقت بگذارند و نوع حرکات کششی برای اندام فوقانی ۴ تا ۵ حرکت و برای اندام تحتانی نیز، ۴ تا ۵ حرکت باشد.
مدنی تصریح کرد:‌ در بیماران دیابتی که مبتلا به مشکلات قلبی، نارسایی کلیه یا اختلالات چشمی هستند، ورزش ها با شدت کم باید انجام شود و از انجام ورزش های شدید پرهیز کنند.
وی درخصوص نکات مهم دربیماران دیابتی حین انجام ورزش گفت: حتی الامکان ورزش همراه با یک فرد دیگرانجام شود و پوشیدن کفش مناسب نیز نباید فراموش شود.
متخصص پزشکی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس بیان کرد: رعایت بهداشت مناسب و مراقبت دقیق از پاها در زمان انجام ورزش، برای پیشگیری از عفونت های احتمالی ضروری است و باید به تمام زخم ها رسیدگی کرده و از هر گونه تحریک خودداری کنند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۴۴۰۰۵۶۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.