شنگول و منگول پیر می‌شوند

۹ م دیماه ،

جام جم آنلاین: سید وحید حسینی کارگردان «تعطیلات دوست داشتنی» گفت: در این سریال سعی کردیم برداشتی از داستان قدیمی «بزبز قندی و شنگول و منگول» داشته باشیم.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، حسینی با بیان این مطلب افزود: البته نمونه‌های قبلی کارهایی که بر اساس این قصه قدیمی ساخته می‌شود وجود دارد، اما در این کار تفاوت‌هایی قائل شدیم. بزهای این مجموعه یعنی شنگول و منگول و حبه انگور در حال حاضر صدساله و پیر می باشند و رفتارهای متفاوتی با شرایطی که در قصه اصلی است، خواهند داشت.

وی دربارهٔ نگارش داستان این مجموعه می‌گوید: زمان نگارش فیلمنامه تلاش کردیم فضایی فانتزی فراهم کنیم و برای رسیدن به آن از مجموعه شهر موش‌ها و فیلم گلنار بهره بردیم. در این قصه از شعر و موسیقی استفاده کردیم تا فضای شادی برای کودکان داشته باشیم.

این کارگردان اظهار کرد: تا حد بسیاری از نتیجه کار راضی هستم و معتقدم «تعطیلات دوست داشتنی» یک اتفاق تیمی بسیار منسجم بود و امیدوارم در زمان پخش نه تنها مخاطبان کودک بلکه بزرگسالان نیز از آن استقبال کنند.

وی تصریح کرد: قرار بود مجموعه در ۶ قسمت تهیه شود که در نهایت و در تدوین در ۴ قسمت ۶۰ دقیقه ای طراحی شد و آرش پاکزاد کار صداگذاری را به طور همزمان انجام می دهد و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کار مبتنی بر جلوه های ویژه تصویری است. در حال حاضر بهنام خاکسار مشغول طراحی و اجرای جلوه های بصری رایانه ای این مجموعه است.

حسینی افزود: در ابتدا نام کار «نوروز دوست داشتنی» بود اما به سبب اینکه هیچ چیز در کنداکتور نهایی پخش قابل پیش بینی نیست نام کار به «تعطیلات دوست داشتنی» تغییر یافت تا امکان پخش در زمان های دیگر را نیز داشته باشد.

در این فیلم مریم سعادت، رامین ناصر نصیر، فرید قبادی، میثاق جمشیدی، شهرزاد جواهری، نوید خداشناس، پریسا رضایی، غزاله جزایری، محمود تیموری، سروش جمشیدی به همراه هنرمندان خردسال عرفان برزین و تانیا جلالیان به عنوان بازیگران اصلی این مینی سریال نقش آفرینی می کنند.

«تعطیلات دوست داشتنی» داستانش دربارهٔ نیما و نوشین دو بچه هفت و ۱۰ ساله است که به خاطر سفر خارج از کشور پدر و مادرشان به دایی شان سپرده می‌شوند.دایی آنها در یک کلبه جنگلی مشغول به کار و زندگی است. از طرفی بچه‌ها به واسطه شغل پدر و مادرشان که تصویرگر کتاب کودک می باشند با دنیای شخصیت‌ها و قهرمان‌های قصه‌های کودک آشنایی دارند و در سفری که به کلبه جنگلی دارند با برخی از این شخصیت‌ها روبه‌رو می‌شوند تا اینکه…

از جمله عواملی که در ساخت این مجموعه همکاری دارند، می توان به: تهیه کنندگان: امیرحسین طالبی کاشانی، سیدوحید حسینی؛ کارگردان: سید وحید حسینی؛ مجری طرح: حسن علیرضا لواسانی؛ مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام؛ صدابردار: مهرداد دادگری؛ نویسنده: مهشید فریدفر؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: فرید قبادی؛ طراح لباس: مهرنوش بلمه؛ طراح صحنه: مهدی بداقی؛ طراح گریم: هادی قالیخانی و عکاس: وحید شاهوند اشاره کرد.

«تعطیلات دوست داشتنی» محصول گروه کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.