شهره سلطانی “آخرین حکایت فرهاد” را در سالن حافظ به روی صحنه می برد

۰۴م آذر ،

نمایش “آخرین حکایت فرهاد” به کارگردانی شهره سلطانی از ۷ آذر در سالن حافظ اجرا می شود.

شهره سلطانی کارگردان نمایش “آخرین حکایت فرهاد” در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص موضوع و جزئیات این نمایش گفت: نمایش “آخرین حکایت فرهاد” مجموعه ای از مطالب و پیام های مختلف ازجمله اخلاقیات، قضاوت ها، تربیت و روابط خانواده ها است.
وی در اینباره افزود: “فرهاد” می تواند داستان همه ما باشد از این جهت که گاهی اوقات خانواده ها با نگاهی که به فرزندانشان دارند تمام تلاششان را در زمینه اصلاح آن ها انجام می دهند اما گاهی با سماجت و وسواس، فرزندانشان را به بیراهه می کشند.
سلطانی درخصوص این نمایش عنوان کرد: با ارائه متن ها مختلف، در نهایت این متن انتخاب شد و بسیار خوشحالم که با “میرباقری” نویسنده کار به طور مشترک کار می کنیم.
وی ادامه داد: این متن در جشنواره سی و ششمین دوره ادبیات نمایشی جزء متون برگزیده انتخاب شد.
سلطانی تصریح کرد: مخاطبان تئاتر بیشتر با موضوعات و شخصیت های اجتماعی و پیرامون آن ارتباط می گیرند و تلاشم این بوده در حین وفاداری به متن، با کمی تغییر در ساختار نگاهی جدیدی به این موضوع داشته باشم و امیدوارم تماشاگران هم به این نکته برسند.
وی اظهار داشت: متن “آخرین حکایت فرهاد” خواندنی است ولی سعی کردم این اثر را دیدنی تر به اجرا در بیاورم
سلطانی درخصوص مشکلات اجرای این نمایش در سالن حافظ بیان کرد: سالن حافظ انتخاب من نبود و در نهایت برای من انتخاب شد اما من با این اجرا به دنبال از دست ندادن فرصت به مانند فرصت های قبل بودم و پای این اجرا می ایستم.
وی دربارهٔ سالن حافظ اظهار داشت: سالن حافظ، سالن مستقلی است و تحت حمایت مرکز هنرهای نمایشی، مجموعه تئاتر و خانه هنرمندان نیست که من از این موضوع اطلاعی نداشتم.
سلطانی ادامه داد: قول هایی درخصوص اجرای این نمایش به ما داده شد ولی هنوز به صورت مکتوب نیست. شنیده های حاکی از این است که ۲۰ درصد از مبلغ گیشه را سالن حافظ از ما دریافت می کند ولی امیدوارم اینگونه نباشد.
وی خاطرنشان کرد: در قبل کارها توسط شورای ساخت بررسی می شد و متناسب با آن بودجه به آن تعلق می گرفت کار من هم لیاقت و استحقاق آن را داشت که به شورای ساخت برود.
گفتنی است، نمایش “آخرین حکایت فرهاد” از ۷ آذر ماه در سالن حافظ اجرا می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.