شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی به مثابه ایجاد نوعی سد دفاعی-امنیتی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها با اسکان یهودیان در شهرکهای صهیونیست نشین یک نوع سد دفاعی – امنیتی انسانی برای خود می‌سازند، همچنین درگیری‌های مسقیم بین یهودیان و فلسطینیان را از این طریق تشدید می‌کنند که تقویت صهیونیستها را به همراه دارد.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خبر منتشر شده از سوی “تل آویو” مبنی بر ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی جدید و ادامه شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، گفت:‌ تصرف زمین‌های فلسطینیان، اخراج آنان و همچنین ساخت شهرک‌سازی های غیرقانونی از جمله اقداماتی است که رژیم غاصب صهیونیستی برای تثبیت خود و اهدافش انجام می‌دهد.
 
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها با اسکان یهودیان در این خانه‌ها ، یک سد دفاعی – امنیتی انسانی برای خود می‌سازند، همچنین درگیری‌های مسقیم بین یهودیان و فلسطینیان را از این طریق تشدید می‌کنند که  تقویت صهیونیستها را به همراه دارد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود:‌ بارها در سازمان ملل،  این بحث ها مطرح و اقدامات رژیم صهیونیستی تقبیح شده و جوامع انسانی به طور جد از آنها خواستند تا به اقدامات جنایت‌کارانه خود خود پایان دهند اما این رژیم تابع هیچ اصل و قانونی نیست و هیچ اعتنایی به قوانین مجامع بین‌المللی و انسانی نمی‌کند.

منصوری افزود: آمریکایی‌ها نیز از رژیم صهیونیستی تلویحا درخواست درکردند که شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند، تصور رژیم صهیونیستی این است که بالاخره چون فلسطینی‌ها تمام امکانات خود را در منطقه از دست می‌دهند در نتیجه امکان بازگشت آنها بکلی از بین خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع یک چالش مستمری از ۶۰ سال گذشته تا کنون بوده و به نظر می‌رسد ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.