شهر در سالی که گذشت (۸)

۱۴فروردین۱۳،

به گزارش نوساز، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کارنامه عملکرد مدیریت شهری در سال ۹۱ قابل قبول است، اظهار کرد: در طول یک سال قبل مجموعه مدیریت شهری علاوه بر اجرای پروژه‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای، از پروژه‌های کوچک مقیاس و محله‌ای و منطقه‌ای هم غافل نشد و توسعه تهران در سطح محله، منطقه و شهر به صورت موازی رخ داد.

وی طرح موضوع جدایی ری از تهران را بدترین اتفاق سال ۹۱ در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و در عین حال گفت: به سبب تنوع ماموریت‌های حوزه مدیریت شهری، می‌توان از چند اتفاق دیگر هم به عنوان اتفاقات بد یاد کرد. به عنوان مثال اتفاق سیل مترو و عواقب آن که سبب آسیب به شهر شد و مردم را با مشکلاتی مواجه کرد، از اتفاقات بد سال ۹۱ بود.

طلایی چالشی که سبب کند شدن حرکت توسعه شهر تهران شد را اختلافاتی دانست که به اعتقاد وی کام مدیران شهری مرتب بابت این اختلافات تلخ بود و افزود: جدایی ری از تهران از جمله تلخی‌های سال ۹۱ بود که وقت مردم را گرفت و بیهوده ذهن آنها را به هم ریخت، در حالی که هیچ منطقی پشت موضوع جدایی ری نبود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۲ سرانجام ماجرای جدایی ری از تهران ختم به خیر شود.

وی در ادامه به بهترین اتفاقات حوزه عمرانی و کالبد شهر در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: پیشرفت پروژه ادامه بزرگراه امام علی (ع) از موثرترین و بهترین پروژه‌های عمرانی سال قبل بود که در بهار امسال به سرانجام می‌رسد و همزمان با میلاد امام علی (ع) در خرداد ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

طلایی از پروژه صدر – نیایش هم به عنوان یکی از کارهای مهم عمرانی شهرداری تهران در طول این دوره مدیریت شهری یاد کرد و به ایسنا گفت: اهمیت این پروژه به سبب اینکه در سال تولید ملی به عنوان یک کار بومی و داخلی انجام شد، دوچندان است.

وی در عین حال به اتفاقات خوب مدیریت شهری در حوزه فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ تشکیلات مدیریت محله به تثبیت رسید و نهاد شورایاری‌ها از دوران نونهالی وارد نوجوانی شد که انتظار می‌رود در دوره چهارم شوراها بالنده‌تر عمل کنند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.