شهر در ماه خدا سر به آسمان دارد

همه جا تمیز و مرتب است. مهمانی که یکسال از آمدنش می‌گذرد، رسیده. رمضان المبارک آمده. پایتخت آماده شده تا سی نیایش را در سی روز به نمایش بگذارد. کوچه‌هایش پر شده از نسیم بهشتی.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، شهر می‌خواهد شهروندان عطش گرمای داغ مرداد ماه را با میزبانی رمضان از یاد ببرند. چند وقتی هست که منتظر ماه خدا هستیم و خود را برای میزبانی از این مهمان یک ساله آماده کرده‌‌‌ایم.

پس با قرائت قرآن در بوستان‌ها، لیالی قدر در قطار شهری، آذین بندی کوچه‌ها، افطار در گنبد آسمان، برپایی جشن در باغ موزه دفاع مقدس و… آغوش برای رمضان می‌گشاییم.

یادمان نرود رمضان مهمان یک ماهه‌ای است که خیلی زود می‌رود، پس قدرش را در شب‌های قدر بدانیم.



کوچه‌ها غرق در نسیم بهشت

کوچه‌ها به نام رمضان مزین شده. ماه رمضان امسال در کوچه‌های پایتخت حال و هوای دیگری دارد. تمام کوچه‌ها مزین به «نردبام آسمان» شده.

برنامه‌ای که در آن مبلغین و روحانیون در اماکن عمومی به منظور پاسخگویی به شبهات و سئوالات مذهبی شهروندان و امر به معروف‌ و نهی از منکر ‌و ترویج مکارم اخلاق و سیره معصومین (ع) حضور می‌یابند.

پس اگر سئوالی درباره این ایام ذهنتان را مشغول کرد، به این معتمدین مراجعه کنید. در این میان «نسیم بهشت» هم در این برنامه‌ها غایب نیست.

شب‌های ملکوت از شمال تا جنوب شهر

«شب‌های ملکوت» سی شب مهمان شمال، جنوب، شرق و غرب شهر است. این برنامه‌ها در بوستان آزادگان در جنوب شهر، بوستان پلیس در شرق، بوستان نهج‌البلاغه در غرب و بوستان ولایت هر شب برپاست.

برگزیدگان جشنواره‌های شمسه قرآن و نهج‌البلاغه هم در شب‌های ملکوت حضور دارند. تلاوت مجلسی قرآن، کارگاه‌های آموزشی مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه، آداب رمضان، اخلاق روزه‌داری، مراسم ادعیه ماه مبارک، ختم جمعی قرآن کریم و سفره کرامت از برنامه‌هایی است که در این شب‌ها برای شهروندان اجرا می‌شود.

آستان جانان میهمان بوستان

۱۷ شب نمایشگاه و بازارچه خیریه «برآستان جانان» در ۲۲ بوستان اصلی شهر‌ برپا می‌شود.

بازارچه‌های خیریه‌ای که تنها برای کمکم به زنان سرپرست خانوار و ایتام برپا شده تا در این ماه آنها نیز سهمی از برکات رمضان داشته باشند.

ایستگاه صلواتی میزبان روزه داران

وقتی صدای اذان شنیده می‌شود معابر و میادین اصلی شهر میزبان روزه داران است تا روزه خود را با افطار مختصری که مهیا شده، باز کنند. با به‌همین منظور هم ایستگاه‌های صلواتی برای
روزه داران تدارک دیده شده.

این در حالی است که مترو هم میزبان روزه داران با بسته‌های مواد خوراکی ویژه افطار است.

حفظ سلامتی در ماه خدا

در روزهای ماه خدا حفظ سلامتی روزه داران از هر حیث مهم است. برای همین منظور خانه‌های سلامت هم در روزهای ماه خدا، به روی روزه‌داران باز است، تا مشکلات خود را در این مکان برطرف کنند. به طوری که دوره‌های آموزشی برای روزه داران در این ایام برگزار خواهد شد. این خانه‌ها آموزش افطاری سالم را نیز از یاد نبرده‌اند. روزه داران می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون که بعد از افطار در ۴ نقطه شهر مستقر شده‌اند، مراجعه کنند.

جشن رمضان در باغ موزه دفاع مقدس

برنامه‌های شبانه رمضان در باغ موزه دفاع مقدس، سومین سال خود را می‌گذراند. همیشه در این روز‌ها جشن رمضان در باغ موزه برپا بوده است.

۱۵ برنامه محفل انس با قرآن کریم در مسجد خرمشهر باغ موزه، سه شب برنامه ویژه در لیالی قدر، پنج برنامه تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شاهد و ایثار‌گر در پنج شب از ماه مبارک رمضان و همچنین ویژه برنامه شب‌های شیدایی با حضور قاریان برجسته‌، حافظان‌، واعظان‌ و هنرمندان از جمله این برنامه هاست.

یادتان نرود حتما سری به باغ موزه دفاع مقدس هم بزنید تا خاطرات ۸ ساله جنگ تحمیلی هم در این روز‌ها زنده شود. مراسم مذهبی هم در این شب‌ها در فضای باغ موزه طنین انداز خواهد شد. دعای جوشن کبیر در این مکان مقدس حال و هوای دیگر ی دارد.

افطار خود را در برج میلاد باز کنید

برج میلاد پایتخت همیشه در روزهای ماه مبارک میزبان خوبی برای روزه داران بوده است. جشنواره مشترک کشورهای اسلامی با محوریت برکات رمضان و آداب روزه داری، ختم جمعی قرآن در گنبد آسمان برج، جشنواره اوقات فراغت‌ تابستان، برنامه‌های ورزشی‌ و سلامت از موضوعاتی است که در برج میلاد به آنها پرداخته شده است. همچنین این برج میزبان ایتام شهر تهران در روزهای ماه برکت خداست.

قطار شهری همسفر رمضان

قطار شهری هم می‌خواهد پا به پای رمضان حرکت کند. لوح فشرده ترتیل قرآن با تلاوت اساتید ایرانی از هدایایی است که در ایستگاه‌های مترو به شهروندان داده می‌شود.

همچنین می‌توانید، در ایستگاه‌ها و قطار‌ها بلوتوث گوشیتان را روشن کنید تا فایل‌های چندرسانه‌ای احکام و ادعیه ایام ماه مبارک برای شما ارسال شود.

برنامه‌های ویژه لیالی قدر و ایام سوگواری امیرالمومنین از موضوعاتی است که مترو تهران برای مسافران تدارک دیده است. در ۱۲ایستگاه منتخب مترو مبلغان و روحانیون برای ارائه مشاوره‌های مذهبی و پاسخگویی به سئوالات شرعی شما حاضر هستند و نمایشگاه عکس حرم و بارگاه ملکوتی امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) در گذر زمان طی ۳۰ روز ماه رمضان در ایستگاه‌های مترو برپاست.

نمایشگاه عکسی با محتوای بیداری اسلامی‌، قدس شریف و مقاومت حزب الله لبنان در روز عید فطر در جنب ایستگاه حضرت ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

افطار تا سحر با ورزش

برای سلامتی جسمتان در ماه خدا ورزش را از یاد نبرید. می‌توانید از افطار تا سحر در مراکز ورزشی شهرداری که حتما در محله شما هم وجود دارد، به انجام حرکات ورزشی بپردازید. شنا در ماه رمضان از یادتان نرود. می‌توانید به استخرهای این مراکز ورزشی هم سری بزنید، زیرا به این ورزش در این ایام بسیار توصیه شده است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید



باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.