“شهنازی” سازهایش را به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان کوک می‌کند

۰۸م آذر ،

داریوش پیرنیاکان سرپرست گروه موسیقی”شهنازی” از برگزاری کنسرت موسیقی با آواز حمیدرضا نوربخش به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان پس از ماه محرم و صفر خبر داد.

داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی با اعلام این خبر در توضیح دلایل برگزاری این کنسرت به خبرنگار مهر، گفت: قرار بود کنسرت این گروه موسیقی به نفع زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی با همکاری خانه موسیقی قبل از آغاز ماه محرم و صفر برگزار شود اما برگزاری این کنسرت به دفعات در شهرهایی چون کرمان، شیراز و اصفهان لغو شد.

وی در ادامه افزود: قرار بود عواید یکی از این کنسرت‌ها به زلزله‌زدگان تعلق گیرد اما به سبب لغوهای پی در پی، برگزاری این کنسرت‌ها به تعویق افتاد اما پس از ماه محرم و صفر اولین کنسرتی که این گروه موسیقی برگزار کند به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تعلق خواهد گرفت.

سرپرست گروه موسیقی”شهنازی” در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به کنسرت این گروه موسیقی، گفت: این کنسرت در ۲ بخش اصفهان و دشتی برگزار می‌شود که در بخش قطعات پیش درآمد، تصنیف به اصفهان رو، تصنیف مرغ سحر دوم و رنگ اصفهان از ساخته‌های استاد علی‌اکبر شهنازی و چهار مضراب بیات راجه ساخته داریوش پیرنیاکان اجرا می‌شود. در واقع رپرتوار این اجرا مانند کنسرتی است که در تهران برگزار کردیم و هیچ تغییری نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به بخش دوم این کنسرت افزود: بخش دوم از این برنامه به اجرای قطعاتی در آواز دشتی اختصاص دارد که قطعات اورتور دشتی، تصنیف مپرس، بازگشت(چهارمضراب دشتی)، تصنیف دلربا، و تصنیف وفا از ساخته‌های داریوش پیرنیاکان به اجرا درمی‌آید.

این گروه در سال ۱۳۸۰ توسط داریوش پیرنیاکان تشکیل شد که این هنرمند به احترام استادش علی اکبر خان شهنازی، گروه را “شهنازی” نامگذاری کرد. گروه “شهنازی” در آن سال کنسرت‌هایی در تهران، شهرستان‌ها و خارج از کشور اجرا کرد. آلبوم “آسمان” با آواز حمیدرضا نوربخش در دستگاه چهارگاه نیز حاصل فعالیت این گروه است.

همانطور که پیرنیاکان اشاره کرد در چند ماه اخیر چندین بار کنسرت‌های این گروه به دلایلی چون هماهنگ نبودن سالن، بعضی مشکلات مدیریتی در صدور مجوز و … لغو شده بود.

منبع: مهر


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.