«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد

برای پنچمین هفته متوالی؛

سینما پرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروش ۲۰٫۶ میلیون دلاری خود در این هفته توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سینما پرس، سومین قسمت از سه گانه بت‌من به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۲۰٫۶ میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم این هفته سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان بت‌من را به تصویر می کشد که پس از گذشت ۸ سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد. تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام «شروع بت‌من» (Batman Begins) و «شوالیه تاریکی» که در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با ۳۷۲ میلیون و یک میلیارد دلار را رقم زده اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «یادآوری مطلق» (Total Recall) به کارگردانی لن وایزمن نیز در سومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۹ میلیون دلار در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای سراسر جهان قرار گرفته است.

کرت ویمر و مارک بومبک به طور مشترک فیلمنامه «یادآوری مطلق» را نوشته اند و این فیلم سینمایی داستان کارگر کارخانه ای به نام «داگلاس کویید» را به تصویر می کشد که پس از آشنایی با شرکت «ریکال» به این موضوع که او یک جاسوس است مظنون می شود. شرکت «ریکال» برای مشتری های خود یک ذهن مصنوعی را به وجود می‌آورد. کویید نیز متوجه می شود که او هم مانند بقیه دارای یک ذهن مصنوعی است.

کالین فارل، بوکیم وودباین و برایان کرانستون از جمله بازیگران فیلم سینمایی «یادآوری مطلق» هستند و این فیلم سینمایی نسخه بازسازی شده یک فیلم سینمایی با همین نام است که در سال ۱۹۹۰ میلادی و با حضور آرنولد شوارتزنگر ساخته شده بود.

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن «بورن» به نام «میراث بورن» (The Bourne Legacy) توانست در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۸٫۲ میلیون دلار رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص دهد.

تونی گیلوری علاوه بر کارگردانی «میراث بورن»، به همراه دن گیلوری فیلمنامه این فیلم سینمایی را نیز نوشته است و جرمی رنر، راشل ویتز و ادوارد نورتون از جمله بازیگران سرشناسی هستند که در این پروژه ایفای نقش کرده اند.

سه قسمت پیشین مجموعه آثار دنباله دار «بورن» به ترتیب با عناوین «هویت بورن» (The Bourne Identity) در سال ۲۰۰۲، «برتری بورن« (The Bourne Supermacy) در سال ۲۰۰۴ و «اولتیماتوم بورن» (The Bourne Ultimatum) در سال ۲۰۰۷ میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان رفته بودند.

فیلم سینمایی «انتقام جویان» (The Avengers) به کارگردانی جاس ودون با آغاز اکران در سینماهای ژاپن توانست در این هفته فروشی برابر ۱۸ میلیون دلار را برای خود رقم زد و با تکیه بر این مبلغ فروش عنوان چهارمین فیلم پرفروش‌ترین این هفته سینماهای سراسر جهان را به خود اختصاص دهد.

در فیلم سینمایی «انتقام جویان» رابرت دونی جونیور، کریس اوانس، مارک روفالو، تام هادلستون، اسکارلت جانسون، کریس همسورث و ساموئل ال جکسون به ترتیب در نقش «مرد آهنی» (Iron Man)، «کاپیتان آمریکا» (Captain America)، «هالک» (The Hulk)، «لوکی بدجنس» (Villain Loki)، «بیوه سیاه» (Black Widow)، «ثور» (Thor) و «نیک فاری» (Nick Fury) بازی کرده اند و این فیلم سینمایی با بودجه ای برابر با ۲۲۰ میلیون دلار ساخته شده است.

همچنین زک پن براساس داستانی از جاس ودن فیلمنامه «انتقام جویان» را نوشته است و این فیلم اکشن تخیلی ماجرای شخصی به نام «نیک فاری» را به تصویر می کشد که برای مقابله با «لوکی» و ارتشش که قصد دارند کره زمین را نابود کنند تیمی متشکل از ابر قهرمانان را تشکیل می دهد.

انیمیشن سینمایی «دلیر» (Brave) به کارگردانی مارک اندروز و برندا چامپن نیز در نهمین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۱۴٫۴ میلیون دلار عنوان پنجمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای سراسر جهان را از آن خود کند.

مارک اندروز و استیو پورسل فیلمنامه «دلیر» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای شاهدخت نوجوانی را به تصویر می کشد که برای رهایی از طلسم جادوگر باید شجاعت و مهارت در تیراندزی خود را تا حد خیلی زیادی ارتقا بخشد. کلی مک دونالد، بیلی کانلی و اما تامسون نیز از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های انیمیشن سینمایی «دلیر» حرف زده اند.

فیلم سینمایی «تد» (Ted) به کارگردانی ست مک‌فارلین که هشتمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز توانست با فروشی برابر با ۱۱٫۸ میلیون دلار عنوان ششمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای جهان را به خود اختصاص دهد.

ست مک‌فارلین به همراه الک سالکین فیلمنامه «تد» را نوشته اند و این فیلم سینمایی ماجرای یک خرس اسباب بازی به نام «تد» را به تصویر می کشد که با تحقق یافتن آرزوی دوران کودکی صاحبش، جان می گیرد و این موضوع موجب به وجود آمدن اتفاقاتی برای هر دوی آن ها می شود. مارک والبرگ، میلا کانیس و جول مک‌هیل از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «تد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت چهارم از انیمیشن های سینمایی «عصر یخبندان» به نام «عصر یخبندان؛ رانش قاره‌ای» (Ice Age: Continental Drift) نیز در ششمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱۰٫۱ میلیون دلار توانست عنوان هفتمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای جهان را از آن خود کند.

استیو مارتینو و مایک تارمیر به طور مشترک کارگردانی قسمت چهارم «عصر یخبندان» را برعهده دارند و بازیگرانی مانند ری رومانو، دنیس لیری، کوئین لطیفه و جنیفر لوپز به جای شخصیت های این انیمیشن سینمایی حرف زده اند.

همچنین قسمت های اول تا سوم مجموعه انیمیشن های «عصر یخبندان» به ترتیب در سال های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ میلادی و با عناوین «عصر یخبندان»، «عصریخبندان؛ ذوب» (Ice Age: The Meltdown) و «عصر یخبندان؛ انقراض دایناسورها» (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) روی پرده سینماهای سراسر جهان رفته اند. ۳ قسمت پیشین انیمیشن های «عصر یخبندان» نیز به ترتیب فروشی برابر با ۳۸۳،۶۵۵ و ۸۸۶ میلیون دلار را در سینماهای سراسر جهان برای خود رقم زده اند.

چهارمین قسمت از مجموعه آثار دنباله‌دار «اِستپ آپ» به نام «انقلاب اِستپ آپ» (Step Up Revolution) به کارگردانی اسکات اسپیر که چهارمین هفته اکران خود را تجربه می کند نیز در این هفته با فروشی برابر با ۹٫۲ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار گرفته است.

قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار با اکران در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ میلادی به ترتیب فروشی برابر با ۱۱۴، ۱۵۰ و ۱۵۹ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

سومین قسمت از مجموعه انیمیشن‌های «ماداگاسکار» به نام «ماداگاسکار ۳؛ تحت تعقیب اروپایی» (Madagascar 3: Europe`s Most Wanted) توانست در نهمین هفته اکران خود فروشی برابر با ۵٫۷ میلیون دلار را رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در رتبه نهم پرفروش ترین فیلم های این هفته سینماهای سراسر جهان قرار بگیرد.

اریک دارنل، تام مک‌گرث و کانراد ورنان به طور مشترک کارگردانی «ماداگاسکار ۳؛ تحت تعقیب اروپایی» را برعهده دارند و نوح بائومباچ نیز فیلمنامه این انیمیشن سه بعدی را نوشته است. در سومین قسمت از مجموعه انیمیشن های «ماداگاسکار»، الکس، مارتی، گلوریا و ملمن در ادامه سفر خود به قاره اروپا می رسند و در آنجا با یک سیرک برخورد می کنند. بن استیلر (الکس)، کریس راک (مارتی)، دیوید شیمر (ملمن) و جادا پینکت اسمیت (گلوریا) نیز از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های انیمیشن سینمایی «ماداگاسکار ۳؛ تحت تعقیب اروپایی» حرف زده اند.

قسمت های پیشین انیمیشن های سینمایی «ماداگاسکار» با عناوین «ماداگاسکار» و «ماداگاسکار؛ فرار آفریقا» (Madagascar 2: Escape Africa) به ترتیب در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی اکران شده اند و در مجموع فروشی برابر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم زده اند.

انیمیشن سینمایی «پارانورمن» (Paranorman) به کارگردانی کریس باتلر و سم فل نیز در نخستین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲ میلیون دلار توانست در رتبه دهم جدول پرفروش ‌ترین فیلم های این هفته سینماهای جهان قرار بگیرد.

باتلر علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه «پارانورمن» را نیز نوشته است و این انیمیشن سینمایی داستان پسر بچه ای به نام نورمن را به تصویر می کشد که با استفاده از توانایی خود در حرف زدن با مرده ها، برای نجات شهری که در آن زندگی می کند از یک نفرین صد ساله، ارواح و زامبی ها را به خدمت می گیرد.

فروش جهانی فیلم های این جدول تا به امروز به شرح زیر است:

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، ۸۹۷ میلیون دلار.

«یادآوری مطلق»، ۱۰۹ میلیون دلار.

«میراث بورن»، ۹۷ میلیون دلار.

«انتقام جویان»، یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار.

«دلیر»، ۴۰۸ میلیون دلار.

«تد»، ۳۲۶ میلیون دلار.

«عصر یخبندان؛ رانش قاره‌ای»، ۷۹۴ میلیون دلار.

«انقلاب استپ آپ»، ۷۹ میلیون دلار.

«ماداگاسکار ۳؛ تحت تعقیب اروپایی»، ۵۶۴ میلیون دلار.

«پارانورمن»، ۱۸ میلیون دلار.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۳۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.