شواهد نشان می‌دهد هاشمی نامزد می‌شود/ ولایتی از مناسب‌ترین گزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: حزب ایران اسلامی با محسن رضایی، علی‌اکبر ولایتی، آیت‌الله سید محمود علوی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سعید جلیلی به عنوان نامزدهای احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو می‌کند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در تشریح آخرین اقدامات این حزب گفت: حزب اسلامی ایران زمین در جلسه اخیر شورای مرکزی، تصویب کرد با نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم دیدار و گفتگو کند.

رئوفیان افزود: اولین دیدار حزب با محسن رضایی در هفته جاری خواهد بود؛ پس از محسن رضایی با دیگر نامزدهای احتمالی همچون علی‌اکبر ولایتی، آیت‌الله سید محمود علوی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سعید جلیلی و … دیدار و گفتگو خواهیم کرد. 

رئوفیان،  کامران باقری لنکرانی را خارج از دایره بررسی های این حزب دانست و عنوان کرد: محسن رضایی مصمم است که فعال وارد عرصه رقابت شود و حزب اسلامی ایران زمین در دیدار و گفتگو با وی شاخص‌ها حزب را با وی در میان خواهد گذاشت. 

وی درباره کاندیداتوری احتمالی علی‌اکبر ولایتی گفت: نظرم درباره این موضوع مثبت است؛ وی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های انتخابات پیش روست که در آینده با وی گفتگو خواهیم کرد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در همین رابطه افزود: رجال سیاسی که در عرصه‌های مختلف امتحان پس داده‌اند و می‌توانند مورد وثوق مردم باشند باید با توجه به نیازهای کشور، چالش‌های پیش‌رو و ضرورت یک مدیریت کارآمد،‌ در انتخابات یازدهم به عرصه آیند.

رئوفیان در مورد موضوع سن نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که دارای تجربه کاری به ویژه در عرصه‌های اجرایی هستند و از دیرباز با مشکلات مسائل کشور از نزدیک دست و پنجه نرم‌ کرده‌اند قطعا با به کار گرفتن این تجربیات می‌توانند کشور را بهتر مدیریت کنند.

وی ادامه داد: سن را ملاک نمی‌دانیم و اگر بخواهم به این سوال پاسخ دهم که” رئیس جمهور جوان توفیق اداره کشور را پیدا می‌کند یا پیر کار آزموده و دنیا دیده” طبیعتا به نظرم دومی صحیح است؛ چون آنچه موثر است نوع نگاه به قضیا، قدرت هماهنگی بین سیستم‌ها و  کابینه، شناخت جهان، منطقه و مردم و احساس مسئولیت است نه سن و سال.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی گفت:  تا آنجا که اطلاع داریم هاشمی رفسنجانی تصمیم قطعی مبنی بر حضور در انتخابات نگرفتنده است اما قرائن و شواهد نشان می‌دهد اگر مشکل قانونی سن برطرف شود در انتخابات حاضر شده و وی یکی از مناسبت‌ترین گزینه‌هایی هستند که در معرض رای مردم قرار می‌گیرد.

رئوفیان در ادامه از هاشمی رفسنجانی با عنوان  یک شخصیت فراجناحی یاد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که از هاشمی رفسنجانی به عنوان یک شخصیت فراجناحی حمایت می‌کنید، گفت:‌ ما به دنبال این هستیم که چه کسی می‌تواند شایسته‌سالاری را در کشور پیاده کند؛ حزب اسلامی ایران زمین سه اولویت را در انتخابات در نظر می‌گیرید تا در صورتی که به دور دوم کشیده شد، ‌برنامه مشخصی داشته باشد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران اسلامی تاکید کرد: هاشمی در خط ولایت و رهبری  حرکت می‌کند و یکی از معتقدترین چهره‌ها و رجال شاخص به اصل مترقی ولایت فقیه است.

ابوالقاسم رئوفیان در خاتمه خاطر‌نشان کرد: نظر ولایت فقیه تکلیف نیست، بلکه این احکام حکومتی است که لازم‌الاجراست‌ لذا هاشمی رفسنجانی یک صاحب‌نظر است و می‌تواند نظری داشته باشد که با نظر مقام معظم رهبری متفاوت باشد و این به معنای مخالفت با ولایت فقیه نیست، هاشمی عملا تابع احکام حکومتی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.