شوراهای حل اختلاف دیگر حق ورود به مباحث خانواده را ندارند

فروردین ۱۴۰۳

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
معاون قوه قضائیه گفت:‌شورای حل اختلاف تنها در زمینه صلح و سازش در مباحث نفقه، جهیزیه و مهریه حق ورود داشت و هیچ حکمی در ارتباط با زوجین و زندگی آنها نمی‌توانند صادر کنند.

حجت الاسلام احمد میانجی معاون رئیس قوه قضاییه در گفت و گو با ایلنا دربارهٔ چگونگی ورود شوراهای حل اختلاف به مشکلات خانوادگی به ویژه زوجین، اظهار کرد: شورای حل و اختلاف تنها در زمینه صلح و سازش در مباحث نفقه، جهیزیه و مهریه حق ورود داشت و در این ارتباط نیز توفیقاتی را نیز به دست آورد.

وی با بیان اینکه تنها به صلح و سازش در موارد اعلام شده پرداختیم، گفت: هیچ حکمی در ارتباط با زوجین و زندگی آنها نمی‌توانیم صادر کنیم این مساله در بعضی شعب شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شد.

رئیس مرکز امور شوراهای‌های حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه بر اساس قانون تازه شوراهای حل اختلاف دیگر حق ورود به این موارد را ندارند، تاکید کرد: بر اساس قانون تازهی که مجلس شورای اسلامی آن را به تصویب رسانده است این اختیارات در خصوص صلح و سازش در میان زوجین از ما گرفته شد.

حجت الاسلام میانجی ابراز امیدواری کرد مجلس بار دیگر این اختیارات را به شورای حل و اختلاف واگذار کند.

وی در پاسخ به این که آیا در حل مشکلات زوجین و برقرای صلح و سازش از اشخاص متخصص اجتماعی و کارشناس خانواده استفاده می‌شد، گفت: در این کار اشخاص ریش سفید محلات به کمک ما آمدند و ما به این شکل که از کارشناس یا روانشناس را استفاده کنیم، نداشتیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.