شورای نظارت به‌دنبال مچ‌گیری نیست

جام جم آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: شورای دستگاه‌های نظارتی کشور به هیچ ‌وجه به دنبال مچ‌گیری نیست بلکه مجموعه‌ای است که به دستگاه‌های مدیریتی کشور در هر سه قوه کمک می‌کند.

جت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه نشست شورای دستگاه‌ های نظارتی کشور در جمع خبرنگاران افزود: این مجموعه با پیشنهاد چند سال قبل دو دستگاه نظارتی خدمت مقام معظم رهبری و دستور ایشان به رئیس جمهور مبنی بر ایجاد آن زیر مجموعه سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه شکل گرفت.

رئیس شورای دستگاه‌ های نظارتی کشور ادامه داد: این شورا در واقع برای هماهنگی و تقویت مدیریت کشور شکل گرفت و به هیچ وجه مقوله مچ‌گیری مطرح نیست بلکه تقویت مدیریت کشور و سلامت آن مطرح است .

مصلحی گفت: این مجموعه در برنامه های توسعه کشور در مقاطع مختلف ، پیش‌بینی و مصوب مجلس می‌شد اما شورای نگهبان نظر موافق نداشت و علت آن نیز مغایرت آن با قانون اساسی و اختیارات قوا بود .

وی افزود: سرانجام موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام محول شد که در آنجا بر اساس ماده ۲۲۱ ، تشکیل این مجموعه تصویب شد سپس آئین‌نامه تدوین و در اختیار سران سه قوه قرار داده شد و سران سه قوه آن را تصویب کردند و در نهایت یکی دو هفته قبل آیین نامه ابلاغ شد و کار در مسیر خود قرار گرفت.

رئیس شورای دستگاه‌ های نظارتی کشور گفت: مجموعه شورای دستگاه‌های نظارتی کشور در این مدت با عنوان شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی فعالیت می‌کرد و پیگیر مسائل بود که موفقیت‌های خوبی نیز در مقاطع مختلف کسب کرد.

 وی افزود: به ویژه در استان‌ها از این حرکت استقبال خیلی خوبی شد و مجموعه مدیران استان‌ها از این شورا بهره‌ گرفتند بنابراین با شکل جدید قطعا می‌تواند تاثیرگذاری بهتری در مدیریت کشور داشته باشد.

مصلحی درباره ترکیب شورای دستگاه های نظارتی در مرکز و استان‌ها گفت:وزارت اطلاعات،سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و معاونت نظارت مجلس، شش عضو شورای مرکزی در تهران هستند.

وی افزود: این شورا در استان‌ها پنج عضو دارد که شامل مدیرکل سازمان بازرسی، مدیرکل اطلاعات، دیوان محاسبات، ‌دادستان و معاون برنامه‌ریزی استانداری هستند .(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.