شورای رقابت خواستار پایان عرضه خودرو در بورس کالا شد

درحالی که عرضه خودروی سواری در بورس پس از حدود پنج ماه دوباره از سر گرفته شده است، شورای رقابت اعلام کرد که عرضه خودرو از هر طریقی به غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو تخلف است و عرضه خودرو در بورس کالا باید متوقف شود.

شورای رقابت خواستار پایان عرضه خودرو در بورس کالا شد

به گزارش ممتاز نیوز، اوایل هفته جاری بود که بورسی‌ها از عرضه دوباره خودرو در بستر بورس کالا خبر دادند و قرار شد یکشنبه هفته آینده ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید در بورس کالا  عرضه شود.

اما به نظر می‌رسد شورای رقابت همچنان با این فرایند مخالف است، به طوریکه در اطلاعیه شماره ششمی که درخصوص بازار خودرو منتشر کرده، هرگونه عرضه به غیر از سامانه یکپارچه فروش خودرو را تخلف دانست.

بر این اساس در اطلاعیه شورای رقابت آمده است:

“شورای رقابت بر اساس تکلیف خود که در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساس تصریح شده است، اقدام به تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری در جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ کرد که بر اساس ماده (۲) این دستورالعمل، بازار خودروی سواری انحصاری تشخیص داده شد و بر اساس بند ۵ ماده (۵)، عرضه خودرو را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو پیش بینی کرده است.

با توجه به الزامی بودن مصوبه مذکور شورای رقابت، هر گونه اقدام بر خلاف این دستورالعمل، تخلف محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن اینکه در شرایط کنونی ثبات نسبی در این بازار برقرار شده است، هرگونه اقدام مغایر با دستورالعمل مصوب این شورا، منجر به اخلال در بازار و تشویش افکار عمومی خواهد شد. لذا با توجه به اطلاعیه عرضه اخیر برخی از محصولات خودرویی در بورس کالا رویه مذکور باید متوقف شود”.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.