«شیرزاد» سارق ‌شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین

جام جم آنلاین: پیش از آن‌که بازیگر شود، کارش را با نویسندگی آغاز کرد و برای اولین بار این حرفه را با نوشتن متن‌های برنامه «باغ ستاره‌ها» شروع کرد و به گفته خودش هنوز هم نتوانسته بین بازیگری و نویسندگی یکی را به طور کامل کنار بگذارد.

شقایق دهقان ۳۵ سال پیش در «لان گسین» آلمان متولد شد و سه ماه بعد، همزمان با اتمام تحصیلات پدرش همراه خانواده به ایران بازگشت.

ورود او به دنیای بازیگری با پیوستن به یک گروه تئاتر عروسکی بود. سپس به گلچهره سجادیه معرفی شد و در نمایش «بازگشتی نیست» این کارگردان اجرای یک بازی جدی را تجربه کرد.

وی در پاییز ۸۱ پیشنهاد بازی در مجموعه تلویزیونی طنز پاورچین را پذیرفت و در پی آشنایی با مهراب قاسم‌خانی، نویسنده و طراح صحنه این مجموعه زندگی مشترک خود را با او آغاز کرد.

دهقان تا پیش از این اما در سال ۷۱ در مجموعه تلویزیونی «بیست» به کارگردانی محمد حسن‌زاده، «دختران» به کارگردانی اصغر توسلی و «مثل زندگی» به کارگردانی بهروز بقایی نیز حضور پیدا کرده بود و با این بازی‌ها به قول خودش تبدیل به عضو جدایی‌ناپذیر خانواده تلویزیونی‌ها شد، اما به عقیده بسیاری بازی در سریال پاورچین، او را به مخاطبان شناساند.

بعد از آن دهقان تبدیل به پای ثابت بیشتر مجموعه‌های مهران مدیری شد و در هر کدام از آنها بخشی از توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت، اما برجسته‌ترین و محبوب‌ترین نقش او، شخصیت خانم شیرزاد، منشی دکتر نیما افشار در سریال «ساختمان پزشکان» بود.

یک منشی پرجنب ‌و ‌جوش که دائم با دیگران سروکله می‌زد و جملات بامزه یا تکیه کلام‌‌هایی مثل «واقعاااا؟» را با لحن خاصی بر زبان جاری می‌کرد. شیرزاد خیلی با اعتماد به نفس بود. اشتباهاتش را می‌پذیرفت و با حالتی طنازگونه آنها را مصادره به مطلوب می‌کرد.

دهقان در این سریال به کارگردانی سروش صحت توانست خیلی خوب تیپ‌سازی کند و تا مدت‌ها نحوه بیان و تکیه‌کلام‌های معروفش را بین مردم جا بیندازد.

این بازیگر اکنون نقش یک دختر سارق به نام فریبا را در سریال «دزد و پلیس» بازی می‌کند. دهقان در این سریال رفتار لات‌منشانه‌ای دارد.

او دختر کم‌حوصله و بی‌قراری است و ظاهرا نمی‌گذارد کسی در نحوه رفتار و کردارش دخالت و برای او تعیین تکلیف کند.

او وقتی در کنار دو نقش مکملش با بازی هومن برق‌نورد و بهنام تشکر قرار می‌گیرد، یک جمع سه نفره به ظاهر متناقض اما همگونی را تشکیل می‌دهند که با مسائل درون‌گروهی و بگومگوهای شیرینشان مخاطب را می‌خندانند.

دهقان در سریال دزد و پلیس این بار به مخاطب ثابت کرد که قرار نیست نقش‌هایش را تکرار کند و حتی اگر در سریال طنزی هم بازی کند، می‌تواند خیلی جدی و البته متفاوت با سایر نقش‌هایش مقابل دوربین ظاهر شود و بخوبی از عهده بازی در نقش یک دزد برآید.

مهراوه فردوسی – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.