شیوه جدید درمانی برای بیماری ایدز

یکشنبه ۱۱ تیر – ۰۸:۰۰:۱۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

دانشمندان با ترکیب چهار دارو در یک قرص، شیوه جدید درمانی برای بیماری ایدز ابداع کردند.
 به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از بی بی سی، دانشمندان آمریکایی می گویند، شیوه درمانی جدیدی که بر اساس آن چهار داروی اچ آی وی را ترکیب می کنند و بیمار به جای چهار داروی مختلف در چهار نوبت، یک داروی ترکیبی در یک نوبت مصرف می کند، شیوه ای ایمن و موثر است.
امید می رود که این قرص که متشکل از چهار داروست به بیماران کمک کند راحت تر باشند و به صورت مرتب داروی خود را مصرف کنند تا نتیجه بهتری بگیرند.
یک تحقیق که نتایج آن در نشریه پزشکی لانست منتشر شده است می گوید این شیوه می تواند یک امکان مهم و جدید درمانی باشد.
یک متخصص انگلیسیی از این مدل درمانی به عنوان یک “خبر بسیار خوب” و یک “پیشرفت عمده” یاد کرد. اچ آی وی غیر قابل درمان است اما مدیریت این عفونت و کنترل این ویروس به یک شیوه درمانی متشکل از چند داروی مختلف نیاز دارد. این می تواند به مفهوم استفاده از چند نوع قرص در ساعات مختلف شبانه روز باشد. اگر بیمار فراموش کند یکی از این داروها را استفاده کند، امکان این که بدن، نتواند با این ویروس به درستی مبارزه کند وجود دارد.
در شیوه جدید، محققان و شرکت های دارویی، چند داروی مختلف را در یک قرص ترکیب کرده اند تا به این ترتیب استفاده از چند دارو در زمان های مختلف روز برای بیمار دشوار نباشد.
این قرص اولین قرصی است که حاوی نوعی داروی ضد اچ آی وی با قابلیت جلوگیری از تکثیر این ویروس است. ایمن، ساده و موثر
پل ساکس، مدیر کلینیکی بیمارستان بیرمنگام و بیمارستان زنان بوستون و استاد داشنگاه هاروارد گفت: “التزام بیماران به مصرف مرتب دارو، حیاتی است، به ویژه بیماران مبتلا به اچ آی وی، چون فراموش کردن خوردن حتی یک نوبت از دارو های این بیماری می تواند به سرعت منجر به مقاومت بیشتر ویروس در برابر دارو شود.”
او که سرپرست تیم بررسی اثرات این قرص جدید بر روی ۷۰۰ بیمار بوده است، گفت: “با وجود اینکه میزان مشکلات کلیوی در بیمارانی که این قرص را مصرف می کردند بیشتر بود، هنوز هم این راه درمانی راهی ایمن و موثر به حساب می آید.”
نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این روش قوی و موثر و تحمل آن برای بیمار ساده تر است. دکتر استیو تیلور، متخصص بیماری ایدز در بیمارستان هارتلند بیرمنگام هم در این باره می گوید: شکی نیست که این موفقیت یک پیشرفت بزرگ در مبارزه با بیماری ایدز محسوب می شود.
به گفته او پیشتر، بیماران، سه بار در روز تا ۴۰ قرص در هر نوبت مصرف می کردند، بنابراین از آن روزها تا امروز و یک قرص در روز را بسیار درازی طی شده است.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۱۲۰۰۰۱۶۷۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.