شگفت‌انگیزترین جنگل‌های دنیا + عکس

۱۲م آذر ،

در اوایل سال ۲۰۱۲ محققان در شمال چین به یک کشف بسیار بزرگ و عجیب دست پیدا کردند؛ آنها اعلام کردند که جنگلی مدفون شده را پیدا کرده‌اند که زیر خاکسترهای یک آتشفشان مدفون شده است.

ممتازنیوز: جنگل‌ها این روزها تحت تأثیر تخریب‌های بسیاری قرار گرفته‌اند؛ اما بعضی از آنها همچنان باقی مانده‌اند و اسرار و شگفتی‌هایی را در دل خودشان نگهداری می‌کنند؛ این جنگل‌ها به عنوان عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جنگل‌های دنیا شناخته می‌شوند.

*جنگل جزیره سنتینل

این جنگل در دل یک جزیره واقع در اقیانوس هند قرار دارد و از آن به عنوان یکی از دست نخورده‌ترین جنگل‌های دنیا یاد می‌شود؛ این جنگل در مرکز جزیره‌ای قرار دارد که اطراف آن به وسیله صخره‌های بسیار بلند و همچنین تیز محاصره شده است؛ این جزیره تنها ۵۰ تا نهایت ۴۰۰ نفر جمعیت دارد و بسیاری از محققان می‌پندارند که آنها از جمله انسان‌های آدمخوار می باشند.

*جنگل کج

یکی از شگفت‌انگیزترین و عجیب‌ترین جنگل‌های دنیا در غرب لهستان واقع شده است جایی که در آن بسیاری از درختان که البته کاج می باشند با ۹۰ درجه انحنا رشد می‌کنند؛ این درختان در سال ۱۹۳۰ کاشته شده‌اند و بسیاری از جنگل شناسان می‌گویند که به وسیله دست‌کاری‌های انسانی به این صورت در آمده‌اند اما همچنان سبب و هدف اصلی آنها از این کار مشخص نشده است.

*جنگل سرخ

این جنگل در ۱۰ کیلومتری منطقه چرنوبیل قرار دارد و به عنوان یکی از آلوده‌ترین مناطق دنیا شناخته می‌شود و از بعد از آن اتفاق بسیاری از درختان مرده‌اند؛ این جنگل از آن جایی که تماماً سوخته است و نابود شده است  و همچنین به خاطر نابودی‌اش به یکی از مناطق عجیب دنیا تبدیل شده است؛ تحقیقات انجام شده می‌گوید ۹۰ درصد رادیواکتیو این جنگل در خاکسترهای آن باقی مانده است.

*دریای درختان

این جنگل در شمال غربی کوه فوجی در ژاپن واقع شده است و البته به یکی از ترسناکترین جنگل‌های دنیا نیز شناخته می‌شود؛ این جنگل بسیار تاریک است چراکه هیچ راهی برای رسیدن نور به داخل آن نیست و تنها دریچه‌های کوچکی از نور به داخل جنگل وارد می‌شود؛ این روزها این جنگل به خاطر منظره زیبایی رو به کوه فوجی و خودکشی‌هایش معروف است؛ در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۱۰۸ جنازه در این جنگل پیدا شد.

*جنگل دفن شده

در اوایل سال ۲۰۱۲ محققان در شمال چین به یک کشف بسیار بزرگ و عجیب دست پیدا کردند؛ آنها اعلام کردند که جنگلی مدفون شده را پیدا کرده‌اند که زیر خاکسترهای یک آتشفشان مدفون شده است؛ این جنگل نزدیک به ۲۹۸ میلیون سال پیش زندگی زیبایی داشته است تا اینکه یک آتشفشان بسیار بزرگ سبب می‌شود تا لایه‌ای از مواد مذاب و خاکستر روی آن را بپوشاند؛ تا به حال بخشی از این جنگل از زیر خاک خارج شده است و ۶ نوع درخت متفاوت نیز در آن یافت شده است.

منبع:مشرق


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.