صابر ابر ننه دلاور صحنه می‌شود

۰۲خردادماه،

نمایش ˝ننه دلاور خارج پشت در˝ به کارگردانی سجاد افشاریان با ایفای نقش صابر ابر و هوتن شکیبا در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایش “ننه دلاور خارج پشت در” به کارگردانی سجاد افشاریان در سی و یکمین جشنواره جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت، این اثر نمایشی که با ایفای نقش هوتن شکیبا و صابر امسال در تالار حافظ اجرای عموم می‌شود.

سجاد افشاریان متن این نمایشنامه را بر اساس دو نمایشنامه “ننه دلاور” اثر برتولت برشت و “بیرون پشت در” اثر ولفگاگ بورشرت نوشته است. “ننه دلاور” و “بگمان” دو شخصیت اصلی این نمایش می باشند که در این نمایش صابر ابر در نقش یک زن روی صحنه می‌رود.

در این نمایش با اثری تراژیک همراه می‌شویم که لحن شاعرانه دارد، در اجرا نیز سعی شده به این لحن نزدیک شوند. رویارویی “بگمان” و “ننه دلاور” در واقع در این نمایش نشان داده می‌شود و از این مواجهه هر دو نمایشنامه تعریف می‌شود به گونه‌ای که اگر تماشاگری این دو اثر را به طور مجزا ندیده باشد با یک نمایشنامه واحد که قصه خود را دارد روبرو می‌شود.

سجاد افشاریان در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین در رابطه با اجرای عمومی این اثر گفت: اجرای عمومی این نمایش شهریور و مهر سال جاری در تالار حافظ خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در اجرای عمومی نمایش تغییراتی نسبت به جشنواره خواهد داشت بیان کرد: صابر ابر و هوتن شکیبا بدون تغییر نقش‌های اصلی را ایفا می‎کنند اما در ساختار کلی نمایش نسبت به سالنی که در آن اجرا می‌کنیم تغییراتی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.