صاحبان حقوقهای نجومی باید طوری مجازات شوند که درس عبرت شود

تاریخ انتشار: ۱۱ July 2016 | 7:40 am

صاحبان حقوقهای نجومی باید عزل و بیت‌المال مسترد شود

رئوفیان با بیان اینکه باید با متخلفان حقوقهای نجومی برخورد قاطع صورت گیرد، گفت: متخلفان حقوقهای نامتعارف باید به گونه‌ای مجازات شوند که درس عبرتی برای دیگران باشد.

مجازات متخلفان برای درس عبرت دیگران

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره حقوقهای نجومی برخی مدیران دولتی اظهار کرد: این مسئله پدیده بسیار زشت و لکه سیاهی بر دامان سفید نظام جمهوری اسلامی است و وظیفه جدی، تکلیف شرعی و قانونی مسئولان، زدودن این لکه ننگ از دامان جمهوری اسلامی است.

رئوفیان منشأ این پدیده مضموم را ضعف قانون، ضعف نظارت و عدم تربیت صحیح نیروی انسانی دانست و بیان کرد: این اتفاقات هم باعث بدبینی افکار عمومی به مدیران و خدمتگزاران شایسته و پاکدست نظام می‌شود و هم بهانه‌ای در اختیار معارضان با نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد که به ضرر کشور و ملت است.

وی درباره راهکارهای جلوگیری از دریافت حقوقهای نجومی توسط برخی مدیران تصریح کرد: اولاً باید یک بازنگری جدی در قانون اساسی صورت گیرد، ثانیاً باید نهادهای نظارتی تقویت شوند و ثالثاً گزینشی صحیح صورت گیرد تا نیروهای متعهد و تشنه خدمت در پستهای مدیریتی قرار گیرند.

رئوفیان با بیان اینکه تعداد افراد متخلف اندک است، خاطرنشان کرد: باید با این افراد معدود برخورد قاطع و جدی صورت گیرد یعنی هم عزل شوند و هم آنچه از بیت‌المال گرفته‌اند از آنها ستانده شود و به گونه‌ای مجازات شوند که درس عبرتی برای دیگران باشد.

 

 

 

منبع : تسنیم

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.