صاحب این عکس شهید نشده است + عکس

به گزارش خبرآنلاین، سعید غیاثیان راوی «آنروز سه نیم بعد از ظهر» دامنه خاطرات کتاب را محدود به دوران حضور مهدی صمدی در جبهه جنگ دانست و درباره این اثر اظهار داشت: این کتاب صرفا خاطرات جنگ مهدی صمدی است که وی از سن ۱۵ سالگی و از سال ۱۳۶۱ وارد جبهه شده٬ در عملیات‌های خیبر، والفجر ۸، کربلای ۵، بیت المقدس ۲ و مرصاد شرکت داشته است.

غیاثیان همچنین از هدفش برای گردآوری کتاب «آنروز سه و نیم بعد ظهر» سخن گفته٬ افزود: عکس روی جلد کتاب یکی از مشهورترین عکس‌های دفاع مقدس است که مهدی صمدی با لباس جنگ بر روی خاک مشغول نماز خواندن می‌باشد٬ این عکس حتی در مقطعی به عنوان عکس ثابت یکی از جراید کشور در آمده بود. کم کم در ذهن بسیاری این تداعی شده بود که صاحب عکس(مهدی صمدی) به شهادت رسیده است٬ در حالی که وی هم اکنون زنده و در سلامت به سر می‌برد.

غیاثیان در ادامه گفتگو با پایگاه خبری سوره مهر گفت: جنگ لایه‌های زیرین دارد که تنها منحصر به فرماندهان و بزرگان آن نمی شود زیرا افراد گمنام فراوانی در جنگ حضور داشتند که دلاوری‌های فراوانی را انجام داده‌٬نامشان مهجور مانده است٬قطعا یکی از آن افراد نیز مهدی صمدی است. این نویسنده٬ اثر «آنروز سه و نیم بعد ظهر» را حاصل یازده ساعت مصاحبه فشرده با مهدی صمدی صالح عنوان کرده در این باره خاطر نشان کرد: این یازده ساعت مصاحبه چیزی قریب به هفده‌ماه طول کشید تا تدوین و تنظیم شد.

غیاثیان همچنین درباره عنوان و عکس جلد کتاب گفت:عنوان و عکس جلد کتاب به زیبایی در هم تنیده شده است در مقطعی از عملیات کربلای ۵،در منطقه شلمچه، همه نیروها، برای اقامه نماز وارد کانال شدند و صمدی به دلیل کمبود جا، بیرون از کانال و زیر بارش گلوله به نماز ایستاده٬ پس از آن محمود بدر فر از وی شروع به گرفتن عکس می‌کند بدون آنکه خود وی از این قضیه مطلع شود. لحظه اقامه نماز مهدی صمدی صالح نیز در عکس در «آن سه و نیم بعد ظهر» می‌باشد.

وی در پایان تصریح کرد: خواسته‌ام وقایع را همانطور که بوده است برای مردم و خصوصا نسل جوان عنوان دارم تا همگان با رشادت‌های فرزندان این آب و خاک آشنا شوند.

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مهدی خانی:

    لطفا ارتباط شهید مهدی صمدی لشکر۲۷ محمد رسول ا.. را با صاحب عکس کتاب مهدی صمدی از زبان خودشان عنوان کنید.

  2. مهدی خانی:

    لطفا ارتباط شهید صمدی لشگر ۲۷ محمد رسول ا… را با صاحب عکس روی کتاب از زبان خود صاحب عکس عنوان کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.