صادرات آمریکا به ایران ٣ برابر شد

به‌رغم فشار آمریکا به کشورهای دیگر برای کاهش مبادلات خود با ایران صادرات این کشور به ایران در می ۲۰۱۲ با رشد ۳ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۴٫۵ میلیون دلار رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  اداره آمار آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در ماه می ۲۰۱۲( اردیبهشت ۹۱) به ۴۴٫۵ میلیون دلار رسیده است.

صادرات آمریکا به ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۹۴ درصدی روبرو شده است. آمریکا در می ۲۰۱۱ حدود ۱۵٫۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۲ نیز صادرات آمریکا به ایران رشد ۵۶ درصدی را تجربه کرده است. آمریکا در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۱ حدود ۸۲٫۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود که این رقم در ۵ ماهه نخست امسال به ۱۲۹٫۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

در حالی صادرات آمریکا به ایران افزایش یافته است که این کشور فشار زیادی را به کشورهای دیگر وارد کرده تا از سطح مبادلات خود با ایران بکاهند.

مجموع واردات آمریکا از ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۱ نیز ۶۰۰ هزار دلار بوده که این رقم در ۵ ماهه نخست امسال به ۱۰۰ هزار دلار کاهش یافته است. آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی واردات برخی کالاها مثل فرش و پسته و زعفران از ایران را ممنوع کرده است. به عقیده تحلیلگران این کالا همچنان از طریق کشورهای ثالث به آمریکا صادر می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.