صادرات فولاد ٢٠ درصد رشد کرد

مجموع صادرات فولاد و محصولات فولادی در نیمه نخست سال امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است.

صادرات فولاد ٢٠ درصد رشد کرد

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد شش ماهه فولادی‌ها در سال جاری، از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، در مجموع صادرات زنجیره آهن و فولاد ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته میانگین ٢٠ درصد رشد داشته است اما تقریباً به سطح شش ماهه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

در شش ماهه نخست امسال بیشترین حجم صادرات فولادی‌ها متعلق به شمش فولاد بوده که سه میلیون و ۶٩٠ هزار تن با رشد ٢۵.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت شده، اما بیشترین رشد صادرات را ابتدا کنسانتره سنگ‌آهن (۶٢۴.۵ درصد) و سپس آهن‌اسفنجی (١٨٠ درصد) است.

طبق آمار، در مجموع شش ماهه امسال، سه میلیون و ۶٩٠ هزار تن شمش فولاد صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌هاست که ۲۵.۶ درصد بیش از میزان صادرلات آن در نیمه نخست سال گذشته است که ظرف آن مدت، دو میلیون و ٩٣٧ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

پس از آن، یک میلیون و ۵٣٨ هزار تن محصولات فولادی طی نیمه نخست سال جاری صادر شده که نسبت به یک میلیون و ۴٢٣ هزار تن صادراتی در شش ماهه ابتدایی ١۴٠١ حدود هشت درصد بیشتر است.

ظرف شش ماهه امسال یک میلیون و ٣٠٧ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و ٢۵٩ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ٣.٨ درصد افزایش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از ١۶۴ هزار تن در مجموع شش ماه ابتدایی ١۴٠١ به ٢٣١ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش حدوداً ۴١ درصدی (۴٠.٩ درصد) صادرات این مقاطع فولادی دارد.  

صادرات کنسانتره سنگ‌آهن ٧ برابر شد 

رشد صادرات اما در خصوص آهن کنستانتره سنگ‌آهن  رکورد زده و افزایش ۶٢۴.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در نیمه نخست سال گذشته حدود ۴۶۵ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده بود، این عدد در مجموع شش ماهه امسال به سه میلیون و ٣٣۶ هزار تن رسیده که بیشترین رشد صادرات در این مقایسه آماری است.

پس از آن صادرات آهن اسفنجی ١٨٠.١ درصد بیشتر شده و از ٣٢١ هزار تن در شش ماهه ابتدایی سال گذشته به ٨٧۴ هزار تن رسیده است.

در نهایت نیز از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه در مجموع چهار میلیون و ۵٠٨ هزار تن گندله سنگ‌آهن ایران صادر شده که ١٢١ درصد بیشتر از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است. در مجموع نیمه نخست سال ١۴٠١ قریب به دو میلیون و ۴٠ هزار تن گندله سنگ‌آهن صادر شده بود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.