صادرات یک میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار کالا

۲۱ آبان ،

مدیر کل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور ۶۳۳هزار تنی محصولات غذایی در شش ماه اول امسال به ارزش یک میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، مهدی صادقی نیارکی افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی حدود ۳۲درصد و از نظر ارزشی حدود ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته و ۷٫۳درصد ارزش صادرات غیر نفتی را بخود اختصاص داده است.

وی افزود: فرآورده های لبنی ،شیرینی و شکلات ،‌رب گوجه فرنگی ،‌آبمیوه و کنسانتره وماکارونی  از اقلام صادرات صنایع غذایی است.

صادقی نیارکی ، مقصد عمده صادراتی محصولات صنایع غذایی را کشورهای همسایه،حوزه خلیج فارس،آسیای میانه وبرخی کشورهای اروپایی و امریکای لاتین ذکر کرد.
 
مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در نیمه سالجاری ،۴۷کشور حداقل یک میلیون دلار صادرات محصولات غذایی کشورمان را دریافت کرده اند.

وی گفت: طبق گزارش تفسیری سازمان ملی استاندارد، استانداردهای ملی صنایع غذایی بیش از سه هزار استاندارد، واحدهای صنایع غذایی دارای استاندارد هم بیش از ۵۲۰۰ واحد فعال و فراورده های غذایی دارای استاندارد نیز بیش از ۹هزار و ۶۵۰ مورد است.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به ظرفیت سازی مناسب صنایع غذایی و آشامیدنی تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد در این صنعت مشغول به فعالیتند که اشتغالزایی۳۶۰ هزار نفری را ایجاد کرده اند.

وی گفت: این میزان  از نظر تعداد واحد ۱۲٫۵درصد و از نظر اشتغالزایی ۱۵٫۴درصد سهم صنعت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت سازی حدود ۹۰ میلیون تنی در صنایع غذایی و آشامیدنی اظهار داشت : تنوع محصول در این صنایع بسیار گسترده بوده و مجوز های صادره نیز در بیش از هزار کد صادر شده است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.