صادرات گاز ۳ برابر می‌شود

جام جم آنلاین: معاون وزیر نفت با اشاره به احتمال سوآپ گاز ترکمنستان به اروپا توسط ایران از ۳ برابر شدن حجم صادرات گاز تا سه سال آینده خبر داد و اعلام کرد: به‌زودی ساخت خطوط لوله جدید صادرات گاز به اروپا آغاز می‌شود.

محسن خجسته مهردرباره آخرین برنامه‌های افزایش ظرفیت صادرات گاز ایران به بازارهای آسیایی و اروپایی، گفت: در حال حاضر به طور متوسط ظرفیت روزانه صادرات گاز ایران به بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اعلام اینکه باید این ظرفیت تا سه سال آینده با سه برابر شدن به ۲۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد، تصریح کرد: بر این اساس، مذاکرات متعددی با مشتریان آسیایی و اروپایی برای افزایش حجم صادرات گاز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به امضای قراردادهای جدید صادرات گاز طبیعی با پاکستان و عراق، اظهار داشت: همچنین مذاکراتی با ترکیه برای افزایش صادرات گاز آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین مذاکراتی با ترکمنستان برای سوآپ گاز طبیعی این کشور به تکیه و اروپا در حال انجام است، بیان کرد: در صورت توافق نهایی ایران زیر ساخت های سواپ گاز ترکمنستان به اروپا را دارد.

خجسته مهر با یادآوری اینکه ایران با در اختیار داشتن بیش از ۳۳ تریلیون مترمکعب ذخایر گاز طبیعی نقش غیر قابل انکاری در تامین گاز مورد نیاز کشورهای مختلف جهان دارد، تبیین کرد: بر این اساس حتی ظهور ذخایر شیل گس و نامتعارف هم نمی تواند رقیب جدی برای افزایش صادرات گاز طبیعی ایران در بلند مدت باشد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.