صادرات ۲۵ میلیون دلاری صنایع دستی استان همدان به خارج از کشور در یک سال اخیر

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: صنایع دستی این استان طی یک‌سال گذشته به ارزش ۲۵ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده است.

صادرات ۲۵ میلیون دلاری صنایع دستی استان همدان به خارج از کشور در یک سال اخیر

به گزارش ممتاز نیوز و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی همدان، محمدرضا خلجی اظهار کرد: صنایع‌دستی همدان از جمله چرم، مبل منبت و مرواربافی به کشورهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان صادر می‌شود همچنین کشور عراق از بازارهای مهم صنایع دستی استان همدان در حوزه سفال سرامیک است.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعال صنایع دستی این استان در نمایشگاه‌های مختلف طی یک‌سال اخیر گفت: همراه با ۲۴۲ هنرمند مطرح استان، حضور در بیش از ۱۶ نمایشگاه را طی این مدت تجربه کرده‌ایم و تیرماه امسال نیز همدان میزبان هنرمندان کشور در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خواهد بود.

خلجی با اشاره به رویکرد حمایتی از هنرمندان صنایع دستی استان همدان بیان کرد: در همین راستا، سال گذشته در بخش مشاغل خانگی ۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۵۰ طرح پرداخت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین کارگاه‌های صنایع‌دستی در لالجین، ملایر و تویسرکان فعال است، افزود: ظرفیت‌های زیادی در حوزه سفال در لالجین، مبل منبت در شهر جهانی ملایر و بخش عمده‌ای از جمعیت لالجین، ملایر، تویسرکان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان همدان فعالیت دارند.

خلجی با تأکید بر اینکه حمایت از کارآفرینان در اولویت برنامه‌های اجرایی معاونت صنایع دستی استان همدان قرار دارد، گفت: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود چراکه بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.