صادرات ۲٫۵ میلیارد دلاری معدنی در نیمه اول امسال

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرآیند iبهره‌وری باید در کل زنجیره تولید نهادینه و iبه عنوان یک اصل در برنامه‌های بنگاههای اقتصادی iبه شکل اجرایی دنبال شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار ایسنا، مسعود موحدی افزود: باید iبه عوامل iبهره‌وری هم در داخل بنگاهها و هم خارج از آنها توجه شود. مقررات، ثبات اقتصادی، زیرساختها و سیاستهای پولی iبه عنوان عوامل برون بنگاهی در iبهره‌وری تاثیر دارند. ضمن این‌که در داخل بنگاهها نیز عوامل مهمی مانند فناوری و مدیریت تاثیرگذار می باشند.

وی با بیان این‌که iبهره‌وری باید iبه یک باور تبدیل شود، افزود: در شش ماه اول امسال در حوزه مواد خام معدنی (به جز نفت و فرآورده‌های نفتی) حدود ۲٫۵ میلیارد دلار صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی داشتیم. از این رقم حدود یک میلیارد دلار آن صادرات بخش معدن و ۱٫۵ میلیارد دلار آن صادرات حوزه صنایع معدنی بود که ارزش افزوده برای کشور دارد.

او با بیان این‌که در اقتصادهای راندمان محور و کارایی محور نگاهها iبه سطوح بالاتری از آموزش است، ادامه داد: در این نوع اقتصادها بحث کارایی، بازار کالا و مسائل مالی نیز مطرح است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره iبه افزایش محدودیت های بین‌المللی علیه ایران، گفت: شرایط اقتصادی کشور با راهکارهایی که دشمنان در پیش گرفته اند، ما را iبه سمتی سوق می‌دهد که از تهدیدهای آنان iبه دنبال شناخت فرصتها باشیم. تحریمها فرصتهایی برای ما ایجاد کرد تا در بازارهای منطقه یا بازارهای تازه وارد شویم که پیشا حضور نداشتیم.

به گفته وی برای افزایش iبهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی لازم است چند نکته را مدنظر قرار داد که شامل کاهش ریسک حقوقی، ابلاغ سریع آیین‌نامه اجرایی قانون معادن برای رشد iبهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی، فراهم کردن شرایط برای نظارت قوی تر و موثرتر، داشتن نگاه جهانی با تکیه بر توانمندیهای داخلی، حرکت iبه سمت استفاده از فناوریهای نوین و توسعه زیرساختهاست.

گفتنی است در اولین همایش جایزه iبهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران شرکتهای شرکت کننده در چهار سطح پیشتازان iبهره‌وری، پیشروان iبهره‌وری، تلاشگران iبهره‌وری و آغازگران iبهره‌وری مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. در این بین، از ۲۶ شرکت فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی که مورد ارزیابی کمیته داوری قرار گرفت، از ۸ شرکت در سطح تلاشگران iبهره‌وری دو ستاره، ۱۳ شرکت در سطح تلاشگران iبهره‌وری یک ستاره و ۵ شرکت در سطح آغازگران iبهره‌وری تقدیر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.