صادقی: دنبال حضور در جشنواره های پر زرق و برق نیستم

صادقی: دنبال حضور در جشنواره های پر زرق و برق نیستم

گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای نمایش« خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود»؛

صادقی: دنبال حضور در جشنواره های پر زرق و برق نیستم

قطب الدین صادقی در نشست رسانه ای نمایش« خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود» گفت: به دنبال جشنواره های پر زرق و برق نیستم و برای چنین جشنواره هایی هم کار نمی کنم، من برای مردم سرزمین و دوران خودم کار می کنم.

تاریخ : دوشنبه ۲۳ مرداد ساعت ۱۴:۰۰

نشست رسانه ای نمایش« خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود» صبح امروز ۲۳ مرداد ماه با حضور قطب الدین صادقی کارگردان نمایش در تالار وحدت برگزار شد.
در ابتدای این نشست قطب الدین صادقی گفت: معتقدم که انتقال یک موضوع از یک نسل به نسل دیگر تنها از طریق کلاس های دانشگاهی و تئوریک صورت نمی گیرد این اتفاق در مورد کارهای عملی بیشتر ملموس است به همین خاطر همیشه سعی کرده ام تا کارهایی را تولید کنم تا همه زوایا برای دانشجو قابل لمس باشد و همیشه به دنبال ایجاد فرصتی بوده ام تا با دانشجویان علاقه مند و پیگیر کار کنم و این فرصت را در اختیار این بچه ها بگذارم که خودشان را نشان دهند.
وی در ادامه اظهار داشت: برای تولید آثارم همیشه نمایشنامه هایی را انتخاب می کنم که با جوان ها و بدن آنها ارتباط بیشتری داشته باشد و به دنبال کارهایی هستم که شخصیت هایش جوان است چرا که تصوری که همیشه از تئاتر داشته ام این است که تئاتر باید دینامیک و پر تحرک باشد و بچه هایی که در این کار با من همکاری می کنند پر از شور جوانی و تحرک هستند و همیشه علاقه مند هستم تا نمایش هایی را به روی صحنه ببرم که تعداد بازیگران آن کم نباشد.
صادقی افزود: در تئاتر به دنبال موضوعاتی بوده ام که در راستای تحقق عدالت و انسانیت باشد و در آن آرمان های جوانی موج بزند، متن اولیه این نمایشنامه نیز از اوریپید است که ژان پل سارتر متنی را براساس آن نوشته و من متن سارتر را بسیار ساده کردم و این سادگی تنها در متن نیست و طراحی صحنه و لباس هم ساده و شفاف است و تحرک در کار برایم بسیار مهم است.
کارگردان نمایش «پیکره های بازیافته» و « اگر نرفته بودی» خاطر نشان کرد: اجرای این نمایش در پی قولی بود که به دانشجویانم در دانشگاه سوره داده بودم و هسته اصلی این کار در بازی، دانشجویان دانشگاه سوره هستند اساس این کار بسیار ساده است و کار پرهزینه ای نیست چرا که فضای کار نباید شلوغ باشد و فضا برای حرکت بازیگر باز باشد چرا که این نوع تئاتر مبتنی بر حرکت است و تمام احساسات، افکار و اندیشه ها از بدن بازیگر است که حرکت می کند.
وی تاکید داشت: در این کار از نمایش ما حمایتی نمی شود و طبق قرارداد ۲۰درصد فروش به سالن تعلق می گیرد و ۸۰ درصد فروش آن به گروه تعلق دارد. البته ما نامه ای به شورای حمایت ارائه داده ایم که در آن درخواست حمایت از کار را کرده ایم و تاکنون جوابی دریافت نکرده ایم.
قطب الدین صادقی افزود: برای اجرای این کار تمام کارها بر عهده خود گروه بوده است و تمام تبلیغات را گروه انجام داده و معتقدم که رادیو و تلویزیون در رابطه با تبلیغات با گروه های تئاتری همکاری نمی کند و اگر همکاری هم صورت می گیرد با رابطه است.
این کارگردان تصریح کرد: به علت کمبود سالن مجبور هستیم با نمایش «آوای گل» دو اجرایی برویم و به این خاطر که قرار است نمایش «مکبث» را ماه آینده اجرا کنم اصرار داشتم تا این نمایش پیش از «مکبث» اجرا شود و ناچارا این اتفاق را پذیرفتیم.

کد خبر: ۴۴۹۲۲

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.