صادق شیخ زاده جایزه مستر وکال فنلاند را گرفت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

صادق شیخ زاده خواننده جوان موسیقی ایرانی موفق به دریافت جایزه مستر وکال فستیوال بین المللی موسیقی فلاند شد.

به گزارش هنرآنلاین، صادق شیخ زاده در باره کسب این جایزه گفت: پس از کسب رتبه دوم icmاتریش و نشان درجه یک خیام از فرانسه و البته انتشار یافتن آواز شوشتری منتسب به این جایزه در فرانسه و نیز امتیاز نشر آلبوم در این کشور، بواسطه آلبوم “اینک از امید” به بخش بین الملل جشنواره موسیقی فلاند فرا خوانده شدم و پس از انجام مقدمات برای شرکت در این بخش ملزم به تولید اثری با شعر سعدی بدون استفاده از ساز و افکت های مرسوم صوتی گردیدم.

او ادامه داد: این آواز توانست رده A advance این جایزه که مشهور به مستر وکال است را کسب و بنده نیز بورس تحصیلی در آن دانشگاه را دریافت کنم.

این خواننده درخصوص فستیوال موسیقی فنلاند و بخش مستر وکال آن بیان داشت: مستر وکال بخشی از فستیوال بین المللی کشور فنلاند است که هر پنج سال یکبار و به پاس معرفی هنرمند موسیقی این کشور “ژان سیلبیوس” به این جشنوار اضافه شده و برگزار می‌شود. این جایزه به رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال تعلق دارد و مختص جوانان کار اولی در عرصه آواز تک خوانی و یا کر است و از آنجا که اسپانسر این جایزه دانشگاه هنر هیلسینکی فنلاند است برگزیدگان جهت بورس تحصیلی به این دانشگاه فرا خوانده می‌شوند که به نوعی در جهت حمایت هنرمندان نوپای عرصه موسیقی جدی شناخته می‌شود.

خواننده آلبوم “اینک از امید” افزود: تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره حدود ۲۶۵ نفر بودند که همگی از بر گزیدگان جوان فستیوال‌های موسیقی در سراسر اروپا در سال ۲۰۲۴ بودند که از این تعداد ۳۸ نفر توانستند به مرحله ارسال آثار راه یابند.

او با اشاره به هیئت داوران این جشنواره اظهار داشت: پکا سالونن، یوکا پا ساراسته، اوسو وانسکا و لینوس لینبرگ از جمله داوران این جشنواره بودند که روزنامه نگارانی چون پگی لانسیبیوس وسامی اورامو آنها را همراهی می‌کردند.

شیخ زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: با اخذ این جایزه ،آلبوم تازهم نیز در این کشور منتشر می‌شود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.