صالحی به قاهره می‌رود

جام جم آنلاین: نخستین سفر وزیر خارجه کشورمان به مصر پس از سرنگونی مبارک دیکتاتور این کشور امروز دوشنبه و در راس هیئتی سیاسی انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه در گفت و گو با ایرنا هدف از این سفر را شرکت در نشست قاهره برای رایزنی درباره سوریه و نیز دیدار و گفت و گو با محمد مُرسی رییس جمهوری مصر بیان کرد.
 
صالحی در پاسخ به این پرسش که آیا این نشست در ادامه جلسه اخیر کارشناسان ارشد چهار کشور ایران، مصر، ترکیه و عربستان برای حل بحران سوریه در سطح وزیران امور خارجه برگزار می شود؟، اظهارداشت: نشست هفته گذشته کارشناسان ارشد در قاهره برای رایزنی درباره سوریه تشکیل شد و این نشست نیز امروز در سطح وزیران امور خارجه برگزار می شود.
 
بر اساس پیشنهاد محمد مُرسی رییس جمهوری مصر در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در مکه، ایران، مصر، ترکیه و عربستان سعودی به عنوان چهار قدرت مهم درباره تحولات منطقه از جمله سوریه با یکدیگر رایزنی خواهند کرد.
 
نشست چهارجانبه قاهره در سطح کارشناسان ارشد با حضور حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران، شوقی اسماعیل معاون وزیر خارجه مصر، ناصر البریج معاون وزارت امور خارجه عربستان و عمر اوهون سفیر سابق ترکیه در دمشق، برگزار شد.
 
قاهره پس از برگزاری نشست کارشناسان ارشد پیشنهاد کرد دور دوم گفت و گوها در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود که جمهوری اسلامی ایران آن را گام مثبتی در جهت پیشبرد نقاط مشترک حل بحران سوریه توصیف کرد.
 
جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده است ونزوئلا به عنوان عضو تروئیکای جنبش عدم تعهد و عراق به عنوان رییس دوره ای اتحادیه عرب به کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه بپیوندند چرا که اضافه شدن برخی طرف های موثر و ظرفیت های جدید به این نشست می تواند ابتکار مُرسی را با موفقیت همراه سازد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.