صالحی:منتظر میزبانی از مرسی هستیم/سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر: مرسی به ایران نمی‌رود

یاسر علی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر درباره سفر احتمالی رییس‌جمهور منتخب مصر به ایران در آینده نزدیک بیان کرد: این اخبار کاملا بی‌اساس است و صحت ندارد. رییس جمهور دعوت‌نامه‌ای برای سفر به تهران دریافت نکرد.

به گزارش الجزیره، او ادامه داد: دعوت‌نامه‌ای که رییس جمهور مصر دریافت کرده برای سفر به آدیسابابا، پایتخت اتیوپی برای شرکت در نشست سران کشورهای آفریقایی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوییه است.

 

روز گذشته روزنامه‌ی السفیر، چاپ لبنان در گزارشی اعلام کرد که محمد مرسی، رییس‌جمهور مصر به منظور شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها به تهران خواهد آمد تا ریاست این اجلاس را به محمود احمدی‌نژاد، همتای ایرانی‌اش واگذار کند.

در همین حال رییس دستگاه دیپلماسی ایران در مورد سفر رییس‌جمهور جدید مصر به تهران گفت: ما منتظر میزبانی از آقای مرسی در تهران هستیم.

 
علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه‌ی کشورمان در حاشیه جلسه‌ هیات دولت افزود: به طور معمول در هر تجمع بین‌المللی و نشست بین‌المللی یک تروییکا وجود دارد که این تروییکا شامل رییس قبلی، رییس فعلی و رییس آینده‌ی آن اجلاس است که اجلاس غیرمتعهدها نیز شامل این موضوع است و ایران باید ریاست این اجلاس را از مصر تحویل بگیرد و در واقع رییس کشور مصر باید ریاست جنبش را به رییس بعدی بدهد و با توجه به این موضوع ما منتظر میزبانی از آقای مرسی در تهران هستیم.

وی در مورد تمهیدات ایران جهت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران در دهه اول شهریورماه به ایسنا گفت: در این ارتباط بیش از ۹۰ درصد دعوت‌نامه‌ها تحویل مقامات کشورهای عضو غیرمتعهدها شده است.

 

او با اشاره به عضویت بیش از ۱۲۰ کشور در جنبش غیرمتعهدها تصریح کرد: امیدواریم که با تمهیدات اندیشیده شده در زمان ریاست ایران بر این جنبش بتوانیم ۱۰ اصل اساسی که باعث بنیان و ایجاد این جنبش شده است را احیا کنیم.

وزیر امور خارجه‌ در مورد سفر هیات دیپلماتیک از تهران به عربستان جهت پی‌گیری وضعیت زندانیان ایرانی در عربستان نیز تاکید کرد: مقدمات این سفر انجام شده و ان‌شاءالله این سفر به زودی انجام خواهد شد.

 

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.