صالحی در جمع خبرنگاران: نشست بین معارضین و نمایندگان دولت سوریه ابتکار تازه ایران است

۲۸ آبان ،

6-185.jpg

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در جمع خبرنگاران گفت: این نشست بین آحاد گروه‌های مختلف سوریه برگزار می‌شود البته مهمانان غیرسوری از کشورهای مختلف شرکت کرده‌اند و در این میان گروه‌های مذهبی،‌ اقلیت‌هایی از بخش‌های مختلف جامعه سوریه نیز حضور دارند.

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، علی‌اکبر صالحی ادامه داد: همچنین بخشی از گروه‌هایی که الزاماً همراهی با حکومت را دارند و بخشی از معارضین نیز در این نشست شرکت کرده‌اند ضمن اینکه دولت سوریه هم نمایندگانی را فرستاده است. وزیر مسوول گفتمان بین معارضین و دولت سوریه در این نشست شرکت خواهد کرد که این یک ابتکار تازهی است.

صالحی اضافه کرد: تا به امروز نشست‌های مختلفی برگزار شده است اما تاکنون در هیچ نشستی معارضین سوریه بویژه آنها که در خارج از کشور حضور دارند شرکت نکرده بودند و از انسجامی برخوردار نبودند و نتوانستند به تحقق اهداف خوب ملت سوریه که ترسیم شده است کمک کنند. آنها به دنبال اهداف خودخواهانه خود بودند فقط می‌خواستند حکومت ساقط شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هدفمان از برگزاری این نشست این است که دولت سوریه پاسخگوی خواسته‌های مشروع ملتش باشد ما بارها اعلام کرده‌ایم ملت سوریه نیز مانند دیگر ملتهای آزاده باید برخوردار از حقوق شهروندی مانند حق انتخابات، حق انتخاب رییس جمهور، حق آزادی مطبوعات باشند. دولت سوریه آمادگی خود را اعلام کرده است ما بایستی تسهیل‌کننده نشست معارضین با حکومت باشیم که برون رفت بحران سوریه به شکل سوری – سوری و مسالمت‌آمیز انجام گیرد.

این خبر تکمیل می‌شود.


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.