صبا نماینده ایران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا

۰۳م آذر ،

کسب چهارمین مکان جدول رده‌بندی یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل ۹۱-۱۳۹۰ با ترکیبی از بازیکنان جویای نام و با تجربه سببات حضور صبای قم در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا را فراهم کرد.

در واقع بعد از قهرمانی سال ۱۳۸۴ در مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور و کسب رتبه سوم هفتمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل ۸۷-۱۳۸۶ که دو بار منجر به حضور صبای قم در لیگ قهرمانان آسیا شد، صبای قم برای سومین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت.

صبای قم در لیگ یازدهم فوتبال باشگاه‌های ایران، جمع امتیازات خود را به عدد ۵۰ رساند و بدین ترتیب بعد از تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران به مقام چهارم رسید.

در رده‌بندی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با کسب ۶۷ امتیاز برای سومین فصل متوالی و برای چهارمین بار در طول ادوار لیگ یازدهم در جایگاه اول ایستاد و قهرمانی این فصل را جشن گرفت.

تراکتورسازی تبریز با کسب ۶۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر در مکان دوم جدول رده بندی ایستاد و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر نایب قهرمان شد، ضمن اینکه استقلال تهران با کسب همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفت و صبای قم با کسب ۱۶ امتیاز کمتر موفق به کسب رتبه چهارم شد و سرانجام هر چهار تیم به عنوان نماینده کشورمان راهی لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا شدند.

این چهار تیم امسال در شرایطی به عنوان نمایندگان فوتبال ایران در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا حضور خواهند یافت که سه تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، استقلال تهران و تراکتور سازی تبریز به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار می‌گیرند اما در این بین صبای قم تنها تیمی است که باید در مرحله پلی آف بازی کند.

در واقع اختصاص سهمیه ۳+۱ به فوتبال باشگاهی کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، شاگردان عبدالصمد مرفاوی در تیم فوتبال صبای قم را به عنوان نماینده فوتبال ایران در مرحله پلی آف این دوره از رقابت‌ها معرفی کرد و صبا باید در این مرحله در جستجوی شانس حضور در مرحله گروهی باشد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.