صدر: انتخابات نظام‌پزشکی ۴ اسفند برگزار می‌شود/ اگر جامعه پزشکی بخواهد کاندیدا می‌شوم

۰۹م آذر ،

Multimedia_pics_1390_5_Parlimant_65.JPG

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای حفظ اختیار سازمان نظام پزشکی در تعرفه‌گذاری انجام دادیم، گفت: سازمان نظام پزشکی از پشتیبانی آحاد جامعه پزشکی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید شهاب‌الدین صدر در حاشیه اولین کنفرانس بین‌المللی «سلامت الکترونیک» با اشاره به برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی در چهارم اسفند ماه، گفت: وزارت بهداشت ابتدا تاریخ سوم بهمن ماه را برای برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی اعلام کرد، اما به سبب ملاحظاتی تاریخ چهارم اسفند ماه به عنوان زمان برگزاری انتخابات نظام پزشکی اعلام شد. این موضوع به هیات مرکزی نظارت و انتخابات نیز اعلام شده است. از پزشکان سراسر کشور دعوت می‌کنیم که چه به عنوان نامزد انتخاباتی و چه به عنوان شرکت‌کننده در انتخابات حضور داشته باشند، چرا که اقتدار نظام پزشکی در حضور گسترده پزشکان پای صندوق‌های رای خواهد بود.

وی با اشاره به حضور پررنگ جامعه پزشکی در انتخابات نظام پزشکی طی دوره‌های قبل، ادامه داد: حضور جامعه پزشکی در انتخابات نظام پزشکی در دوره‌های قبل و در بعضی شهرها ۱۰۰ درصد بوده است و سازمان نظام پزشکی از پشتیبانی آحاد جامعه پزشکی برخوردار است.

صدر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آنکه آیا در انتخابات آتی سازمان نظام پزشکی به عنوان نامزد انتخاباتی شرکت می‌کنید؟ گفت: اگر جامعه پزشکی بخواهند حتما کاندیدا می‌شوم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال حضور کم رنگ جامعه پزشکی در انتخابات نظام پزشکی به سبب سلب اختیار تعرفه‌گذاری از این سازمان، گفت: ما نیز با گرفتن اختیار تعرفه‌گذاری از سازمان نظام پزشکی مخالف بودیم. دولت و مجلس با این احساس که با تعرفه‌گذاری نظام پزشکی، مردم متضرر خواهند شد، این اختیار را از نظام پزشکی گرفتند این در حالیست که در طول دو سال اخیر که اختیار تعرفه‌گذاری از نظام پزشکی گرفته شده، ما نظرات کارشناسی خود را با همکاری وزارت بهداشت مطرح می‌کنیم.

صدر در این باره ادامه داد: ضمن آنکه با سلب اختیار از نظام پزشکی مخالف بودیم، اما با قانون مقابله نکردیم اگرچه استفساریه مجلس نیز بیانگر آن است که تا زمان تشکیل شورای عالی بیمه سلامت، نهادهای قبلی می‌توانند تعرفه‌گذاری داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اجحافات بعضی پزشکان که بسیار انگشت شمار هم می باشند، سبب اعتراض و این اقدام مسوولان شد. ما تمام تلاشمان را کردیم، روسای سازمان‌های نظام پزشکی با تمام نمایندگان مجلس مذاکره کردند، اما نتوانستیم اختیار تعرفه‌گذاری را برای سازمان نگه داریم، البته این موضوع مربوط به قانون برنامه پنجم توسعه است و پس از پایان برنامه اختیار سازمان در تعرفه‌گذاری بخش خصوصی همچنان باقی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.