صدها شاکی در پرونده کلاهبرداری بزرگ

۰۱ تیرماه ۱۳،

در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می شد رسیدگی به پرونده کلاهبرداری بزرگ به قاضی سیدمحمد رضوی سپرده شد که در این حال ۹ تن از شاکیان دیگر مدعی شدند متهم پرونده حدود ۵۰۰ میلیون تومان از آنان کلاهبرداری کرده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، تعداد شاکیان متهم به کلاهبرداری های میلیاردی از صدها نفر فراتر رفت و هر روز بر تعداد آن ها افزوده می شود.

ماجرای پرونده بزرگ کلاهبرداری از ماه ها قبل هنگامی در دستور کار دستگاه قضایی مشهد قرار گرفت که فردی با تسلیم شکوائیه ای به مجتمع قضایی شهید قدوسی، مدعی شد فرد سرشناسی که در یکی از رشته های ورزشی نیز فعالیت می کند خود را به عنوان مامور خرید کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی کرد و از من خواست تا با مشارکت در کارهای اقتصادی مانند واردکردن برنج سهیم شوم و سود قابل توجهی نیز دریافت کنم .

اما پس از گذشت چند ماه او متواری شده است و پولی نیز پرداخت نمی کند. به دنبال اعلام این شکایت و با توجه به اهمیت موضوع این پرونده در شعبه ۸۰۷ مجتمع قضایی شهید قدوسی رسیدگی شد.

متهم این پرونده سپس با دستورات قضایی دستگیر شد اما پس از بازجویی های مقدماتی و با سپردن وثیقه تا رسیدگی دقیق تر به اتهام مذکور، آزاد شد. این در حالی بود که نماینده حقوقی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به اتهام جعل اسناد کمیته امداد از این فرد اعلام شکایت کرد و بدین ترتیب این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می شد رسیدگی به پرونده کلاهبرداری بزرگ به قاضی سیدمحمد رضوی سپرده شد که در این حال ۹ تن از شاکیان دیگر مدعی شدند متهم پرونده حدود ۵۰۰ میلیون تومان از آنان کلاهبرداری کرده است.

شاکیان ادعا کردند متهم با نشان دادن حکم مامور خرید کمیته امداد و با توجه به سمت در رشته ورزشی مورد اعتماد ما قرار گرفت و با نوشتن قراردادی که کپی حکم ماموریت خرید کمیته امداد نیز ضمیمه آن بود مبالغ میلیونی به وی پرداخت کردیم.

یکی از شاکیان این پرونده در این باره به خراسان گفت: برای گرفتن وام ده ها میلیونی از بانک سند خانه ام را در رهن بانک گذاشتم که هم اکنون با مشکلات خاصی مواجه شده‌ام .

قاضی رضوی پس از مطالعه دقیق این پرونده متهم مذکور را به دادسرا احضار کرد و با توجه به مدارک و مستندات جدید او را با صدور قرار قانونی اواخر سال قبل روانه زندان کرد و بدین ترتیب تحقیقات گسترده دربارهٔ این پرونده ادامه یافت.متهم که حدود ۴۰ سال دارد هم اکنون با اتهاماتی از قبیل کلاهبرداری، جعل و تحصیل مال نامشروع در زندان به سر می برد.

 این در حالی است که وی تاکنون به گرفتن ۱۰ میلیارد تومان پول از برخی شاکیان خود اعتراف کرده است و کارشناسان رسمی نیز جعلی بودن حکم ماموریت کمیته امداد از سوی این فرد را تایید کرده اند و کمیته امداد نیز مدعی است که متهم هیچ گونه ارتباطی با کمیته امداد نداشته است. بررسی های بیشتر همچنین مشخص کرد تعدادی از نزدیکان متهم نیز طعمه وی شده اند و مبالغی را از دست داده اند./ خراسان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.