صدور بی رویه پروانه ساخت هدر رفتن سرمایه را به دنبال دارد

۲۰ آبان ،

گلایه های تهیه کنندگان سینما از آشفتگی اکران؛

صدور بی رویه پروانه ساخت برای فیلم های سینمایی هدر رفتن سرمایه و نیروی انسانی را به همراه دارد.

داریوش بابائیان؛ تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: اکران ۱۵ فیلم سینمایی به طور همزمان بدون هیچگونه تبلیغ و شناسنامه ای برای آن فیلم‌ها، مخاطب را دچار سردرگمی می کند.
وی که هم اکنون فیلم سینمایی “یک فراری از بگبو ” را در ۱۱ سالن سینمایی در حال اکران دارد، گفت: یک “فراری از بگبو” با داشتن ۱۱ سالن سینمایی صدور ۲۵ میلیون تومان طی ۵ روز اکران فروش داشته است.
بابائیان با اشاره به داشتن ۵ سینمای سرگروه در کشور، گفت: ما باید به دلیل داشتن ۵ گروه سینمایی، ۵ فیلم نیز اکران کنیم اما اکران بیش از حد برای سینمایی که با کمبود سالن مواجه است مخاطب و سینما دار را دچار مشکل می کند.
این تهیه کننده سینما با  اشاره به صدور بی رویه پروانه ساخت؛ افزود: متاسفانه مسئولان سینمایی بدون رویه ، پروانه ساخت صادر میکنند، طی دو هفته قبل شورای صدور پروانه ساخت ۱۰ پروانه ساخت صادر کرده است که این صدرو بی رویه ما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد.
وی افزود: این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که در طول یک سال سینمای ما به ۵۰ فیلم سینمایی بیشتر نیاز ندارد و این تعداد پروانه ساخت برای فیلم ها خیلی بیش از حد توان سینمای ما است.
بابائیان بیان کرد: این سردرگمی در اکران مخاطب درد بزرگی است که در ادامه قهر مخاطب و با سینما همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اکران فیلم های سینمایی بیش از توان سینما، افزود: تبلیغات مهم ترین رکن برای دیده شدن یک فیلم سینمایی است اما وقتی تلویزیون ۸ تیزر مختلف پخش کند، مخاطب با سردرگمی در انتخاب فیلم برای تماشاکردن دچار مشکل می شود.
بابائیان در خصوص ممیزی خوردن فیلمش برای  اکران گفت: فیلم من برای اکران دچار سانسور نشده است اما با این حجم انبوه از فیلم های سینمایی که در حال اکران است انتظار فروش چشمگیری را از فیلم های سینمایی نباید داشته باشیم زیرا در سبد خانوارهای مردمی در طول یکماه تماشای یک فیلم بیشتر گنجانده نمی شود.
این تهیه کننده سینما افزود: صدور بی رویه پروانه ساخت برای فیلم های سینمایی سبب هدررفتن سرمایه و نیروی انسانی می شود/ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.