صربستان با ۱۱۵ ورزشکار درالمپیک لندن شرکت می کند

به گزارش ایرنا، هر چند که تعداد ورزشکاران شرکت کننده در المپیک لندن تاکنون بطور رسمی اعلام نشده، اما صربستان می گوید حضور ۷۹ ورزشکار مرد و ۳۶ ورزشکار زن در ۱۵ رشته ورزشی در بازی های تابستانی المپیک لندن قطعی است .

رشته های دو و میدانی، دوچرخه سواری، قایقرانی، بوکس، والیبال، هند بال، واتر پلو، تیراندازی، تنیس و تکواندو از جمله رشته هایی است که صربستان در بازی های المپیک لندن ورزشکار خواهد داشت.

‘سرجان پتکوویچ’ مربی بدنسازی صربستان که حدود دو سال در ایران فعالیت ورزشی داشته است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به شانس زیاد صربستان برای کسب مدال در ورزش های گروهی، گفت: تیم صربستان شانس زیادی دارد که در مسابقات المپیک لندن در رشته های واترپلو، هندبال و والیبال مدال هایی را از آن خود کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه صربستان در برخی از ورزش های انفرادی نیز در جهان ورزش مشهور است، افزود: تنیس، شنا و تیراندازی از جمله ورزش هایی است که می توانیم در بازی های المپیک لندن برای کسب مدال امید داشته باشیم.

صربستان تا کنون در بازی های المپیک در سال های ۱۹۱۲ و ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ میلادی بطور مستقل و در چارچوب یوگسلاوی سابق در سال های ۱۹۲۰، ۱۹۳۶، ۱۹۴۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ شرکت داشته است.

ورزشکاران صربستان در بازی های المپیک سال های گذشته مجموعا در رشته های مختلف ۹۹ مدال- ۲۸ طلا، ۳۷ نقره و ۳۴ برنز- را کسب کرده اند.

بازی های المپیک لندن از ششم تا ۲۲ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

لندن در سال های ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ میلادی میزبان بازی های المپیک بود.

اروپام** ۲۰۶۱**۱۵۹۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۹۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.