صرفه جویی درمصرف برق کولرگازی

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

توصیه های کاربردی :
– لازم است در موقع خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به برودت دارد توجه نماییم.
در جدول زیر ظرفیت مورد نیاز کولر گازی به نسبت مساحت فضای مورد استفاده، درج شده است.

– چنانچه فضای مورد نظر آفتابگیر باشد به ظرفیتهای مندرج در جدول بالا، ۱۰ درصد اضافه می گردد و اگر فضای مورد نظر سایه باشد، ۱۰ درصد از ظرفیت مذکور کم خواهد شد و چنانچه کولر صرفا برای آشپزخانه بکار می رود، می توان از یک رده بالاتر استفاده کرد.
– با توجه به جریان مصرفی بالا، نصب کولر گازی میبایست توسط تکنسین مجرب صورت پذیرد.
– نصب اینورتر در کولرهای گازی پنجره ای باعث افزایش راندمان آنها می شود.
– تمیز بودن کندانسور کولر به لحاظ عبور جریان هوا تا میزان زیادی از جریان برق مصرفی کولر می کاهد.
– نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی آنها خواهد شد.

– در صورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید، زیرا این کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتیجه افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد.
– سعی شود محوطه پشت کولر دارای فضای مناسبی جهت گردش هوا باشد.
– درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور، تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.
– در شهرهای جنوبی کشور که دارای آب و هوای بسیار گم و مرطوب هستند، قراردادن کولر گازی در نزدیکی یا زیر یک درخت ، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش مصرف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این کاشتن درخت در مجاورت ساختمان ها باعث زیبایی و عایق سرما و گرمای ساختمان نیز می گردد.
– برق مصرفی کولرهای گازی بواسطه استفاده از لامپ های کم مصرف (به دلیل تشعشع حرارتی کمتر این لامپ ها) به جای لامپ های رشته ای به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
– تمامی کولرهای گازی دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. لذا با توجه به اینکه بهترین درجه برودت منزل در فصل تابستان بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. می بایست از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خودداری کرد.
– اتاق های خواب را از ۲۵ درجه سانتیگراد خنک تر نکنید.
– استفاده بی مورد و یا همزمان از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق گاز، سماور، لامپ رشته ای و … باعث افزایش بار گرمایی محیط می شود، که این امر زمان کار کولر گازی را جهت رسیدن به برودت مطلوب، افزایش داده و در نتیجه منجر به مصرف بیش از اندازه انرژی الکتریکی در کولر گازی خواهد شد. بنابراین کارهایی نظیر پخت و پز، اتوکشی و … را در ساعاتی انجام دهید که گرمای هوا کمتر است.
– جهت استفاده بهینه از انرژی و پایداری بیشتر شبکه برق در ساعات اوج بار( در تابستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در مناطق عادی و از ۱۳ تا ۱۸ و یا ۲۴ تا ۶ صبح روز بعد در مناطق گرمسیری) از استفاده همزمان چند کولر، حتی المقدور خودداری نمایید.
– در تابستان معمولاً سه منبع عمده گرمای ناخواسته در منزل وجود دارد، گرمای هوای خارج که از طریق سقف و دیوار هدایت می شود،گرمایی که از لامپ ها و لوازم خانگی انتشار می یابد و نور خورشید که از راه پنجره ها به داخل می تابد. با استفاده از سایبان، پرده کرکره و یا پرده پارچه ای با رنگ روشن، تاحدی میتوان نور خورشید را به سمت بیرون منعکس نمود

منبع : شرکت برق منطقه ا

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۴ مرداد   مشاهده : ۱۹   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.