صعود قیمت خودرو

۳۰م دیماه ،

صعود قیمت خودرو

ادامه یافتن توقف عرضه خودرو سیر صعودی قیمت خودروهای داخلی را سبب شده است.

به نقل از ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو سایپا ۱۱۱ به قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است.

سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و SX 131 نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت تیبا نیز به حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تعیین شده است. تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود ۳۲ میلیون به فروش می‌رسید. البته قیمت رسمی این خودرو ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

قیمت مگان ۲۰۰۰ اتومات نیز به حدود ۷۳ میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو ۵۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود ۱۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسید که قیمت رسمی این خودرو ۸۵ میلیون تومان است.

در هفته قبل در گروه محصولات ایران خودرو، خودروی پژو ۲۰۶ در بعضی نمایندگی‌های فروش موجود نبود. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در مدل V9 این خودرو به حدود ۴۸ میلیون تومان و در مدل V8 نیز حدود ۳۹ میلیون تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و مدل V8 نیز ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

تندر ۹۰ ایران خودرو نیز در مدل E2 آن به قیمت حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

پژو ۴۰۵ نیز به قیمت حدود ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد. البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود ۳۱ میلیون تومان رسید. قیمت رسمی این خودرو نیز حدود ۲۳ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت‌های یاد شده مربوط به مدل پایه و تک‌سوز این خودروها است. با توجه به قطع عرضه از سوی خودروسازان و بعضی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف مقداری متفاوت است.

جمعه ۶ بهمن   ۱۱:۲۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.