صعود ۱ پله‌ای ایران در شاخص رفاه, رتبه ۱۰۱ جهان به ایران رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

موسسه تحقیقاتی لگاتوم با رده بندی ۱۴۲ کشور جهان بر پایه شاخص رفاه ۲۰۲۴ اعلام کرد ایران در این رده بندی با صعود یک پله ای نسبت به سال قبل در رتبه ۱۰۱ قرار گرفته است بر اساس این گزارش ایران در زمینه شیوه حکمرانی، امنیت و آسایش، آزادی فردی و سرمایه اجتماعی به ترتیب در رده‌های ۱۲۰، ۱۲۳، ۱۲۶ و ۱۲۰ جهان قرار گرفته است

لگاتوم

خبراقتصادی;موسسه تحقیقاتی لگاتوم با رده بندی ۱۴۲ کشور جهان بر پایه شاخص رفاه ۲۰۲۴ اعلام کرد ایران در این رده بندی در رتبه ۱۰۱ قرار گرفته است.

شاخص رفاه نشان دهنده سطح ثروت و رفاه در هر کشور است و بر پایه فاکتورهایی مثل اقتصاد،‌ آموزش، فرصت های تفریحی و سرگرمی، نحوه حکومتداری، بهداشت، آزادی های فردی،‌ ایمنی و امنیت و سرمایه اجتماعی تعیین می گردد. 

ایران امسال در رده بندی جهانی شاخص رفاه با صعود یک پله ای نسبت به سال قبل مواجه شده است . رتبه ایران در گزارش سال قبل موسسه لگاتوم ۱۰۲ اعلام شده بود. 

نتیجه تحقیق لگاتوم که در لندن مستقر است در برگیرنده ۹۶ درصد جمعیت جهان و ۹۹ درصد تولید ناخالص داخلی کشورهاست.

بر اساس این گزارش ایران در زمینه شیوه حکمرانی، امنیت و آسایش، آزادی فردی و سرمایه اجتماعی به ترتیب در رده‌های ۱۲۰، ۱۲۳، ۱۲۶ و  ۱۲۰ جهان قرار گرفته است.

تنها کشور خاورمیانه که در این فهرست بهترین رتبه را به خود اختصاص داده، امارات متحده عربی است که در رده ۲۸ قرار گرفته است. کویت (۳۳)، و عربستان (۵۰) رده‌های بعدی می باشند.

کشور اروپایی نروژ رتبه اول جهان را از نظر سطح رفاه و کامیابی بدست آورده و سوئیس، کانادا، سوئد، نیوزیلند، دانمارک، استرالیا، فنلاند، هلند و لوکزامبورگ به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را از این نظر به خود اختصاص داده ان


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.