«صفار ‌الزعفران» کلیه و کبد اشخاص را نشانه رفته ‌/پای زعفران تقلبی به رستوران‌ها هم باز شد

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ورود یک زعفران تقلبی به نام “صفار الزعفران” به بازارهای کشور و این استان خبر داد و گفت: مصرف این نوع زعفران، کلیه و کبد اشخاص را از کار می‌اندازد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ رحمت‌الله افشار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه اخیرا” ملاحظه شده که نمونه‌ای از زعفران تقلبی در بازار و در میان بعضی خانواده‌ها وجود دارد که بسیار نگران کننده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویارحمد با بیان اینکه، نام این زعفران، صفارالزعفران است، تصریح کرد: در این زعفران از مواد و رنگ‌های کاملا” شیمیایی استفاده شده که برای سلامتی اشخاص بسیار خطرناک است.

وی گفت:‌ این نوع زعفران در کشورهای عربی تولید می‌شود و از آنجا که قیمتی مناسب دارد، معمولا” مورد توجه اشخاص به ویژه حجاج قرار می‌گیرد.  

به سبب قیمت مناسب این محصول، عده‌ای از حجاج در سفر به خانه خدا مقادیری از آن را خریداری کرده و وارد بازار کشور کرده‌اند.

* ورود زعفران‌های تقلبی به رستوران‌ها

وی با اشاره به ورود این نوع زعفران تقلبی به بازارهای ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: متاسفانه بعضی رستوران‌ها با خرید این نوع زعفران و استفاده در انواع غذاها، سلامت عده بسیاری را به خطر می‌اندازند.

افشار بیان کرد: مصرف زعفران تقلبی “صفارالزعفران” از سوی سازمان غذا و داروی کشور ممنوع اعلام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: مصرف این نوع زعفران تقلبی به شدت، دو عضو کلیه و کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از کار می‌اندازد.

وی خواستار دقت مردم در هنگام خرید شد و تأکید کرد: باید آگاهی‌های لازم در مورد خطرات مصرف این نوع زعفران به شهروندان داده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با اخطار در خصوص ورود نمونه‌ای از زعفران عربی و تقلبی به بازارهای کهگیلویه و بویراحمد به نام “صفار الزعفران” یادآور شد: مصرف این زعفران عوارض کبدی و کلیوی به همراه دارد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.