صفحه گرام، دوباره مد شده است

۸ م دیماه ،

به احتمال بسیار سبب آن است که مردم از شنیدن کپی های دیجیتالی خسته شده اند و دلشان می خواهد به صدای پاک و خاص موسیقی گوش کنند.

ممتازنیوز: سی – چهل سال پیش ما موسیقی را با استفاده از صفحه گرام گوش می دادیم. نوای موسیقی از این صفحه گرام ها خاص و گرم و چنان لطیف است که هیچ یک از کپی های دیجیتالی نمی تواند با آنها رقابت کند. حداقل کسانی که در قرن سی. دی ها و فناوری عالی موزیکال همچنان طرفدار صفحه گرام می باشند، اینطور فکر می کنند. در این روزها جشن دوستداران صفحه گرام در روسیه برگزار شد: اولین صفحه گرام با نوشته « ساخت روسیه» پس از ۱۸ سال وقفه تولید شد.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از صدای روسیه، ترانه های گروه مشهور روک روی این صفحه گرام ضبط شده است که به سبب جوان بودن خود تا کنون ترانه های خود را روی صفحه گرام ضبط نکرده بودند. دوستداران این گروه از امکان شنیدن ترانه های مورد علاقه خود با کیفیت تازه صدا برخوردار شدند. این صفحه گرام در بین نسل ارشد ، دوران جوانی را بیاد خواهد آورد. آنها با احتیاط سوزن را روی صفحه تیره رنگ قرار می دهند.

توجه بسیار به صفحه گرام ها در این اواخر در روسیه و سراسر اروپا ملاحظه شده است. آنها در مغازه ها و بازارهای مکاره بزرگ بین المللی به فروش می رسند. نه تنها دوستداران باتجربه این صفحه گرام ها، بلکه جوانان نیز برای خرید آنها در صف می ایستند. زیرا شنیدن موسیقی کلاسیک، جاز و روک به آن شکلی که از ابتدا توسط نوازندگان در نظر گرفته شده بود فقط با بازگشت به منابع اولیه ممکن خواهد شد.

دی.جی ها نیز از مد صفحه گرام ها عقب نمانده اند. آنها با کمک صفحه ها بهتر موسیقی را حس می کنند و به بدیهه سرایی و هنرپروری می پردازند. به عقیده دی.جی ها، از صفحه گرام، صدای خودویژه بسیار خوب و با کیفیتی پخش می گردد که کیفیت صدای سی. دی های معاصر به آن نمی رسد. علاوه بر آن در دیسکوهای مدرن، صفحه گرام ها بخش لاینفک شو می باشند.

پروسه تولید صفحه گرام بحد کافی دشوار است. وینیل ابتدا در گرانول های ویژه ای که شبیه خاویار سیاه می باشند قرار می گیرند. برای اینکه این ماده مبدل به پلاستیک شود آن را تا ۱۸۰ درجه گرم می کنند. همانا در چنین دمایی موسیقی خلق می گردد. در حال حاضر، کارخانه های تولید صفحه گرام که زمانی در روسیه بدست فراموشی سپرده شده بودند دوباره احیا می شوند. در سال های ۱۹۹۰ میلادی، عصر صفحه گرام ها گویی برای همیشه به قبل پیوست. تجهیزات تولید آنها به حراج گذاشته شد.

اما حال، زندگی تازه صفحه گرام ها آغاز می گردد. فقط طی سال قبل تولید آنها در اروپا تا ۶۰ درصد افزایش یافت. به احتمال بسیار سبب آن است که مردم از شنیدن کپی های دیجیتالی خسته شده اند و دلشان می خواهد به صدای پاک و خاص موسیقی گوش کنند. کمپانی بزرگ ضبط صدای روسیه نسبت به این خواست واکنش سریعی نشان داد. به این ترتیب کلکسیونرها می توانند شکار صفحه گرام ها را آغاز کنند و دوستداران جوان به داشتن صفحه گرام های مد شده امروزی افتخار کنند.


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.