مولنوپیراویر قرص درمان کرونا

در بحبوحه تلاش جهانی برای تامین میزان کافی از واکسن کووید-۱۹، بسیاری از کشورهای آسیا-اقیانوسیه در این رقابت کُند عمل کردند اما این بار کشورهای این منطقه برای سفارش داروی جدید کروناویروس سرعت گرفته اند.

صف کشیدن کشورهای آسیایی برای سفارش قرص کرونا

به گزارش ممتاز نیوز، کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه برای سفارش جدیدترین داروی مهار کننده کووید-۱۹ سرعت گرفته اند. این درحالیست که این قرص ضد ویروسی هنوز مجوز مصرف دریافت نکرده است.

داروی “مولنوپیراویر” که در شرکت آمریکایی “مِرک” تولید شده به عنوان تغییر دهنده بازی همه گیری کووید-۱۹ به ویژه برای افرادی معرفی شده که قادر به واکسیناسیون نیستند. شرکت داروسازی مرک به دنبال اخذ مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی ایالات متحده است و در صورتیکه موفق به دریافت این تاییدیه شود اولین داروی خوراکی و ضد ویروسی کروناویروس خواهد شد.

گزارشها حاکی از آن است حداقل هشت کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی قراردادهایی را برای تهیه این دارو امضا کرده اند یا در حال مذاکره در این رابطه هستند. برنامه واکسیناسیون کروناویروس در این کشورها به نسبت کند بوده است.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، کارشناسان می گویند در حالی که به نظر نتایج تحقیقات انجام شده روی این دارو امیدوار کننده بوده این نگرانی وجود دارد که برخی افراد از آن به عنوان جایگزینی برای واکسن استفاده کنند در حالی که هنوز واکسن، بهترین روش محافظت در برابر بیماری است. همچنین رقابت کشورهای آسیایی برای ذخیره این دارو می تواند تکرار وضعیت سال گذشته باشد که کشورهای ثروتمند به خاطر احتکار دُزهای واکسن مورد انتقاد قرار گرفته و کشورهای کم درآمد با چالش مواجه شدند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.