صلح از نوع دکوراسیونی

۲۰ آبان ،

هر کس که تاکنون خانه تازهی را با همسرش دکوراسیون کرده باشد، مطمئنا متوجه شده است که آقایان ایده ای می دهند که به خیال خودشان لنگه ندارد اما نظر خانم دقیقا عکس آن است و… تفاوت دنیای زنان و مردان در دکوراسیون هم قابل بحث و بررسی است.
زمانی که نوبت به طراحی و چیدمان داخلی منازل می رسد بین ایده های خانم ها و آقایان یک دنیا اختلاف پدیدار می گردد. به همین سبب انتخاب خانه مناسب از یک سو و چیدمان وسایل داخلی خانه از طرف دیگر برای آنها دردسرساز می گردد. اغلب آقایان کار هیچ طراحی را قبول ندارند و دوست دارند خودشان طرح چیدمان و طراحی داخلی خانه خود را بدهند؛ اما بر عکس خانم ها دوست دارند برای چیدن وسایل خانه خود با همه طراحان و دکوراتورهای موجود در جهان مشورت و از طرح های طراحان معروف تقلید کنند و از همه پیشی بگیرند. در نهایت معمولا با اینکه به نظر می رسد خانم ها می خواهند بیشتر بها کنند، اما آقایان بیشتر بها می کنند و نتیجه کار آنها به مراتب پایین تر از کار خانم هاست که با بها کمتری منظره بسیارزیباتری خلق کرده اند.
حال به چند نمونه از این اختلاف سلیقه ها می پردازیم:
آقایان به دنبال کاربری می باشند و خانم ها عاشق بسیارزیبایی.
آقایان طرفدار سادگی می باشند و خانم ها طرفدار تجملات.
آقایان تمایل به استفاده از تکنولوژی روز دنیا را دارند و همیشه بزرگ ترین وسیله تکنولوژیک را به عنوان نقطه مرکزی اتاق ها در نظر می گیرند و اولین انتخاب آنها در این زمینه یک تلویزیون وضوح بالای ال.سی.دی است. ولی خانم ها ترجیح می دهند یک وسیله ملموس تر و در عین حال بسیارزیباتر نقطه مرکزی اتاق باشد.
آقایان اغلب اوقات ترجیح می دهند روی یک مبل بزرگ با رنگ تیره، جنس چرمی و بسیار نرم و راحت بنشینند. خانم ها به دنبال مبل های ظریف تر با قوس و انحنای لطیف تر و کوسن های تزیینی بسیار می باشند.
آقایان ترجیح می دهند اتاق را با رنگ های تیره، خاکی و قهوه ای اشباع کنند. خانم ها بیشتر طرفدار رنگ های شاد و روشن می باشند و تجلی رنگ های ملایم تر را ستایش می کنند.
در رنگ، آقایان فضای تک رنگ را ترجیح می دهند، اما خانم ها طرفدار تنوع می باشند.
خانم ها به جزییات اهمیت می دهند و آقایان فقط به کلیات فکر می کنند.
با وجود این همه تفاوت زوج ها چگونه می توانند خانه خود را به نحوی دکوراسیون کنند که هر دو از آن راضی بوده و لذت ببرند؟
در اینجا چند راهکار به شما پیشنهاد می کنیم که به واسطه آن راحت تر با همسر خود کنار بیایید.
۱) خانم ها باید در چند منطقه به آقایان اجازه مانور بدهند. به عنوان مثال چیدمان انباری و پارکینگ را به آنها بسپارند تا هر چقدر که می خواهند با ابزار و یراق خود بازی کنند. قسمت باربکیو و کباب پزی هم یکی از بخش های مورد علاقه آنهاست. سیستم صوتی و تصویر خانه هم همین طور. اگر نظر آنها را در انتخاب مبلمان نشیمن بپرسید بد نیست.
۲) اتاق خواب، پرده ها و ناهارخوری را به خانم ها بسپارید. خانم ها با سلیقه خود بسیارزیبایی خاصی را به این قسمت ها می دهند.
در حین دکوراسیون هیچ گاه این اصل مهم را فراموش نکنید: آقایان می دانند: «چه چیز به کار می آید» و خانم ها می دانند: «چگونه به کار می آید»، اگر خانم ها و آقایان بتوانند با هم و در کنار هم کار کنند هم بسیارزیبایی را به خانه خود می آورند و هم کارآیی را.
اخیرا تحقیقی انجام شده که در آن میزان حرکت مردها و زن ها در اطراف و داخل هر اتاق مورد محاسبه قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که خانم ها بسیار بیشتر از آقایان در داخل اتاق ها رفت و آمد می کنند. در عین حال خانم ها فعالیت های بیشتری را نیز در داخل هر اتاق انجام می دهند. به عنوان مثال خانم ها در آشپزخانه ظرف ها را تمیز می کنند، غذا درست می کنند، لباس می شویند و… اما آقایان تنها وقتی وارد آشپزخانه می شوند که گرسنه شده باشند.

روزنامه شرق

ممتازنیوز – دکوراسیون
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.