صنایع تکمیلی پتروشیمی نباید از وزارت نفت جدا شود

۰۶م آذر ،

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنایع تکمیلی پتروشیمی برای توسعه هماهنگ با بخش میانی و بالادستی این صنعت باید در حوزه اختیارات وزارت نفت قرار گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حبیب آقاجری با بیان این که صنایع پتروشیمی جزء جدایی ناپذیر وزارت نفت است، تصریح کرد: تولیدات پتروشیمی با خوراک گاز حاصل می گردد؛ از این رو لازم است صنایع پایین دستی این صنعت در محدوده اختیارات وزارت نفت باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مفهوم ندارد بخش تکمیلی پتروشیمی زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت باقی بماند.

وی تصریح کرد: مسائل مربوط به صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی کشور در حوزه وزارت صنعت معدن و تجارت پیگیری می گردد؛ از این رو تاکید می گردد این صنایع به وزارتخانه مادر یعنی نفت بازگردد.

با نگاه ریشه‌ای ملاحظه می‌شود که زنجیره پتروشیمی شامل صنایع پایه پتروشیمی، صنایع میانی پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌شود.

صنایع پایه و میانی که در وزارت نفت قرار داده شده‌است، رشد خوب و متقارنی دارد اما صنایع پایین دست (صنایع تکمیلی) پتروشیمی که زیرمجموعه وزارت نفت نیست، متقارن و همراه با بخش بالادست و میان دست رشد نکرده است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.